Mercedes показа самоносещата конструкция на електрическия SLS по време на автомобилния салон във Франкфурт. С този ход германците демонстрират прогреса си в областта на олекотените технологии.
Ключовият елемент от каросерията на SLS AMG е централният тунел, който е изработен от подсилена с въглеродни нишки пластмаса и е интегриран към останалата алуминиева конструкция. По този начин екипът на Mercedes и AMG печели в три посоки – намаляване на теглото, подобряване на устойчивостта при усукуване и осигуряване на място за батериите.
Компонентите от CFRP са до 50% по-леки от аналогичните стоманени и с до 30% спрямо алуминиевите, а същевременно разполагат с отлични якостни качества. Любопитното е, че специално при технологията на Mercedes дебелината на карбоновите нишки е десет пъти по-малка в сравнение с човешкия косъм. Ето защо една от тях би тежала само 25 грама, при положение че единият й край се намира на Земята, а другият – на Луната. Между 10 000 и 24 000 подобни нишки се използват при направата на отделните компоненти.
SLS AMG E-CELL се задвижва от четири електромотора, чиято комбинирана мощност е 392 кВт (533 к. с.). Максималният въртящ момент от 880 Нм е на разположение на водача още при потегляне, което гарантира ускорение от 0 до 100 км/ч при налични 4 секунди. За сравнение 6,3 литровият ДВГ (571 к. с. и 650 Нм) на SLS AMG изпълнява спринтовата дистанция за 3,8 секунди.
Четирите мотора ще са разположени близо до колелата, като всяка двойка ще използва отделна трансмисия – на предната и задната ос. Нестандартната конфигурация позволява на SLS AMG E-CELL да контролира независимо всяко отделно колело, което означава, че загубите при ускорение ще бъдат сведени до минимум, а сцеплението с пътната настилка – гарантирано във всеки един момент. Същевременно тази архитектура е значително по-лека от варианта с четири електромотора в главините на колелата, реализиран при Audi e-tron, например.
Централният тунел изпълнява твърде нестандартна функция при SLS AMG E-CELL. В него, както и зад задните седалки и в предната част, ще се съхраняват литиево-йонните батерии, за чийто температурен режим ще се грижи система за водно охлаждане. Количеството енергия, което могат да предоставят акумулаторите, е 48 кВт/ч, а капацитетът им е 40 A/ч при напрежение 400 В.
Инсталацията на батериите не изисква никакви промени по шасито или поне така твърдят от Щутгарт. Същевременно нестандартният силов тракт позволява центърът на тежестта да бъде свален максимално ниско и гарантира оптимално разпределение на теглото между предната и задна ос.
Поръчките за екологичния спортист би трябвало да започнат през 2013 г.
Анонимен
Много интересен автомобил, който напрактика ще се различава коренно от бензиновия си брат. Преди няколко дни хървати показаха техен супер автомобил също с 4 ел двигателя, над 1000 коня, 3800 Нм и зашеметяващ пробег от 600км.