Daimler разкри структурата на системата за задвижване на новия SLS AMG E-CELL, чието производство ще започне през 2013 г.
SLS AMG E-CELL е оборудван с четири синхронни електродвигателя, който генерират максимална мощност от 392 кВт (533 к.с.) и пиков въртящ момент от 880 Нм. Скоростта им на въртене достига 12 000 об./мин, като връзката на всеки един от тях с колелата се осъществява посредством отделна за всяка от двете оси трансмисия.
За захранването на силовия тракт отговаря 400-волтова литиево-йонна батерия с капацитет от 48 кВт/ч. Тя е изградена от дванайсет модула, като във всеки от тях има 72 клетки, разположени основно в карбоновия тунел, който при стандартния модел е отделен за силовото предаване.
При изработването на целия захранващ модул екипът на Mercedes е използвал наученото от Формула 1 в областта на KERS технологията, което прави SLS AMG E-CELL един от най-високотехнологичните автомобили, които ще се произвеждат серийно. Максималното натоварване на батерията например може да достигне до 480 кВт, което е рекордно постижение в автомобилния сектор.
Това, че SLS AMG E-CELL може да ускори от място до 100 км/ч за 4 секунди, едва ли е изненада. Както и че максималният въртящ момент на четирите електромотора е наличен още при потегляне. Важното в случая обаче е, че електронната система може да контролира независимо всяко едно от колелата, което гарантира оптимално сцепление с пътната настилка във всеки един момент.
При SLS AMG E-CELL и предната ос е двигателна, което налага промяна в архитектурата на окачването. Двойните напречни носачи са заменени от многозвенна пушрод система. Спирачните дискове пък са карбон-керамични с диаметър от 402 мм (360 мм за задната ос).
SLS AMG E-CELL ще се появи на пазара през 2013 г., но серията ще бъде ограничена.