Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes SLS AMG GT3: Голяма работа

13.12.2010 13:56
Туит

За първи път в 120-годишната история на Mercedes марката създаде състезателен модел за клиентски шампионати. Първа проба на SLS AMG GT3 с мощност около 570 конски сили и цена почти 400 000 евро.

SLS AMG GT3 вече ни очаква в бокса – матовосив, с широкоплещесто и приклекнало към земята туловище. Звярът още е под въздействието на току-що отминалия уикенд, когато направи своя дебют пред публика на легендарното състезателно трасе "Нюрбургринг". Раните по задницата му вече са зараснали, а споменът за мига, в който Бернд Шнайдер стигна до пряко съприкосновение с противниците си, е почти избледнял. Първият състезателен модел на Mercedes за клиентски надпревари ни очаква в цялото си величие.

Място под небето

Автомобилът е разработен в свещеното ателие HWA, където се раждат състезателните образци за сериите DTM, и е получил не по-малко ценна помощ от страна на съседите от AMG, като крайният резултат е един свръх SLS, който отговаря на нормите GT3 на FIA и нагазва в досега напълно непознати за марката води. Тези води обаче гъмжат от кръвожадни акули с гръмки имена като Audi R8, BMW Z4, Corvette Z06, Porsche 911 и Lamborghini Gallardo.

„Според изчисленията ни пазарът на състезателни машини от клас GT3 е около 250 автомобила. Смея да твърдя, че този сегмент тепърва се разраства“, казва Кристоф Юнг, ръководител на проекта SLS AMG. Който иска да притежава родения в Афалтербах GT3, трябва да инвестира 397 460 евро, с което Mercedes бележи най-високата за класа цена. Audi R8 LMS струва 354 620 евро, цената на Porsche GT3 R е 332 000 евро. Затова пък интервалите за сервизна инспекция изглеждат доста разумни. Трансмисията на SLS може да работи 6000 километра, а двигателят 10 000 километра, след което се налага задължително сервизно обслужване на стойност 12 000 и съответно 28 000 евро.

SLS привлича клиентите с очарованието на новото и различното. „С такъв SLS намирането на спонсори изглежда по-лесно“, намесва се един видимо заинтригуван ръководител на състезателен тим. За шефа на AMG Олa Келениус работата по проекта трябва да се извършва с голям брой малки и внимателно премерени стъпки: „За следващата година сме предвидили да наблегнем на европейския пазар. До започването на идния сезон трябва да произведем 20 автомобила.“

Състезателен ген

Към момента движещите се автомобили от ценната серия са два на брой. Машината е с 50 милиметра по-широка от серийния модел, а каросерията й е проектирана изцяло с оглед на изискванията за оптимална аеродинамика – като се започне от охлаждането на двигателния отсек и се стигне до плоското дъно. Този състезателен Mercedes демонстрира редица изтънчени технологични решения, както и някои съвсем нови за серията GT3 мерки за сигурност. Подобно на автомобил от DTM, пилотът на SLS седи в неподвижно монтирана карбонова черупка. Прикрепените към нея тапицирани елементи на седалката и облекалката се настройват индивидуално. Заедно с шестточковите предпазни колани, това са грижи за възможно най-доброто обезопасяване на водача в кокпита. За добрата ергономия допринасят и възможностите за настройки на кормилната колонка и педалния блок (който между другото е нетипично изтеглен силно вляво).

„При този автомобил спирачките се командват с левия крак, затова и педалите стоят именно по този начин“, обяснява ни Бернд Шнайдер. Още след първите метри зад волана на състезателната машина сам се убеждавам в правотата на господин Шнайдер. Педалът на съединителя се използва единствено при потегляне. Превключването на предавките става с планки на волана: при достигането на максимални обороти се преминава на по-висока предавка, а при екстремно спиране – на по-ниска. Обединената в общ блок със задния диференциал състезателна трансмисия Hewland се справя прекрасно с мисията си. За прекъсване на тягата или за кратки моменти на „увисване” на автомобила не може да става и дума – превключването на предавките трудно би могло да бъде по-надеждно и по-сигурно в един състезателен автомобил.

Така пилотът на SLS може да се концентрира върху най-важното – идеалната траектория на движение, както и точния момент за спиране и ускоряване. При наличието на работен обем от 6,2 литра мощност има в излишък, при това тя не зависи в решаваща степен от оборотите. Каква точно ще бъде стойността на конските сили при SLS, решава FIA. Засега цифрата е около 570 к.с., които гигантският V8 разгръща плавно, но с безмилостна настоятелност. Водачът винаги има на разположение достатъчно мощ, дори без да е настъпил газта докрай.

С характер

Все пак и този SLS не е лишен от някои (макар и дребни) слабости. Заради масивната каросерия и ниската позиция на седене местоположението и габаритите на предната част отначало се преценяват трудно. Може би най-приятното качество в характера на този автомобил си остава начинът, по който той успява да ви накара да му се доверите, без да се налага винаги да изцеждате силите му докрай.

Въпреки доста „лигавата” настилка и ниската температура на въздуха тежащият 1350 килограма GT3 чинно следва зададения му курс. Сцеплението е превъзходно – и то при положение че многостепенният тракшън контрол все още не е в завършена фаза на разработване. Ето че се задава и краят на приключението ни – под формана на черно-бял кариран флаг. Дълбокото клокочене на V8 двигателя, което излиза от ауспуховите тръби под предния мост, все още отеква в бокса.

Отсега завиждаме благородно на двата състезателни тима - Black Falcon и Mamerow, които първи ще оценят възможностите на SLS GT3.

Текст: Йохен Юблер
Снимки: Ахим Хартман

Технически данни

Mercedes SLS AMG GT3
Работен обем ---
Мощност 571 к.с. при 6800 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
3,5 с
Спирачен път
при 100 км/ч
---
Максимална скорост 300 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
---
Базова цена 397 460 евро
Коментари
comments powered by Disqus