Новият автомобил за сигурност във Формула 1 ще бъде Mercedes-Benz SLS AMG. Той ще замени досегашния SL 63 AMG.
Берн Майлендер отново ще е зад волана на сейфти-кара, като на навигаторската седалка до него ще седи представителят на ФИА Пийт Тибетс.
Официалният автомобил за сигурност ще използва двигателя, трансмисията и спирачна система на серийния автомобил, като единствено изпускателната система е нова. Промените по оптиката също са минимални и те засягат логото на Формула 1, карбоновите корпуси на огледалата и допълнителните светлини на покрива. За първи път сигналните светлини са изработени от светодиоди, като целият пакет е монтирах върху карбонова стойка, чиято аеродинамика е съобразена изцяло с активния спойлер отзад и дифузора.
Промените в интериора засягат новия контролен панел за светлините и сирената, двата централни монитора, върху които Майлендер и Тибетс могат да следят развоя на надпреварата и системата за сигнализация, която подава информация за флаговете на маршалите.
SLS AMG разчита на познатият 6,3-литров атмосферен мотор на AMG, който в тази си версия генерира 571 к. с. при 6800 об./мин. Кривата на въртящия момент достига своя пик от 650 Нм при 4750 об./мин. И ако тези данни не ви изглеждат особено обещаващи, то фактът, че SLS AMG тежи 1620 кг и разполага с една конска сила за 2,48 кг е повече от показателен.
Благодарение на олекотената конструкция и седемстепенната автоматична скоростна кутия с два съединителя модерният Gullwing ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди и достига максимална скорост от 317 км/ч.
Сухият картер на 6,3-литровия V8 позволява центърът на тежестта да бъде свален максимално ниско, а позиционирането му зад предния мост е причината SLS AMG да се радва на впечатляващо разпределение на масите – 47/53. Шасито и цялото купе са изработени от предимно от алуминий, като стоманените компоненти са само 4% от общата част, благодарение на което теглото на цялата конструкция е сведена до впечатляващите 241 кг. (в това отношение обаче SLS AMG отстъпва сериозно на карбоновия монокок при McLaren). Окачването е с двойни напречни носачи и за двете оси, като дългото 2680 мм междуосие позволява отлична скорост на правите и в бързите завои, докато широката 1682 мм среда отпред и 1653 мм отзад дава нужната увереност на водача в по-бавните секции.
Mercedes-Benz SLS AMG е оборудван стандартно с тристепенна ESP, ASR (за регулиране на приплъзването) и механичен диференциал с ограничено приплъзване. За отличния контакт с пътя отговарят 19-цоловите колела AMG отпред и 20-цоловите отзад с гуми съответно 265/35 R 19 и 295/30 R 20. Зад тях се подават композитните спирачни дискове с размери 402 x 39 за предната ос и 360 x 32 за задната.
Сезонът във Формула 1 започва след две седмици с Гран при на Бахрейн.
Ivo
Няма да се очудя ако болидите не успеят да подържат темпото на сейфти кара както непрестано ги осакатяват с тези шибани ограничения и правилници то не мяза на ф1 вече ами на някакво картинг състезание с тези жужащи в8 десетака беше къде по приятен определено интересът ми към този спорт е почти мъртъв.