Повреда в един от лагерите на коляновия вал е довел до отпадането на световния шампион
Хамилтън водеше колоната в Гран при на Малайзия, но трябваше да отвори преднина, за да отговори на избраната стратегия от Red Bull. И когато това изглеждаше напълно постижимо, задната част на автомобила на британеца бе обгърната от пламъци.
Mercedes стартира моментално разследване, за да установи каква точно е причината за повредата. Резултатите сочат, че е дефектирал биелен лагер. Спад в налягането на маслото в завой 15 е предшествал зрелищния край на надпреварата за Хамилтън, като преди това двигателят е натрупал километраж от 618 км, което се равнява приблизително на две състезания, но без квалификациите и тренировките.
В резултат на инцидента с Хамилтън Mercedes ще коригира стандартните режими на задвижващите системи, както на двамата си заводски пилоти, така и за клиентските тимове. Основната промяна е свързана с използването на по-консервативна спецификация на смазочните материали.
По първоначален план всички състезатели на клиентските тимове с изключение на Естебан Окон трябваше да получат нови задвижващи системи за Гран при на Япония. Mercedes обаче ще отложи замяната им заради повредата при Хамилтън, тъй като има нужда от допълнително време, за да завърши анализа.