Новият продукт на френската компания е поврат в историята на автомобилните гуми
Световното представяне на новата гума Michelin CrossClimate се състоя във френското селище Дивон ле Бен, което се намира само на 16 километра от Женева, на границата между Швейцария и Франция. Защо именно там? В този ден отвори врати авторитетният автомобилен салон в Женева, представители на медии от цял свят вече бяха дошли там и премиерата на новия продукт на френската компания се превърна в забележително събитие.
За тази цел Michelin бе изградил уникален тестов полигон, където бяха демонстрирани качествата на новата гума на сухо, мокро и на сняг. Тестовите автомобили, чисто нови Volkswagen Golf и Peugeot 308, „обути” с новата гума Michelin CrossClimate, както и познатите до момента всесезонни гуми, за да бъде направено сравнение между двете гуми. Представянето включваше и управление на автомобил в реални условия по стръмните пътища на планината Юра, където в началото на март зимата беше още на власт.
Лично изпълнителният вицепрезидент на Michelin за леки и лекотоварни гуми - Тиери Шиш, член на Изпълнителния комитет на Michelin Group, разкри за първи път новата гума пред представители на медиите от цяла Европа.
През май 2015 г. лидерът в производството на автомобилни гуми Michelin пуска на европейските пазари новата гума Michelin CrossClimate, първата лятна гума, сертифицирана като зимна. Новата гума Michelin CrossClimate е сливане на технологии между летните и зимните гуми - технологии, които до този момент бяха несъвместими.
Michelin CrossClimate е иновативна гума, която се представя сигурно и безопасно при различни климатични ситуации. Това е единствената гума, която съчетава предимствата на летните и тези на зимните гуми в един общ продукт. Какви и са големите предимства:
- Тя спира на къси разстояния на сухо.
- Тя получава най-добрата оценка "A", определена от Европейския етикет за спиране на мокра настилка.
- Тя е одобрена за използване през зимата, разпознаваема от логото 3PMSF (символ на планината с три върха и символ снежинка върху страничната страна на гумата), което показва способността й да бъде използвана и през зимата, включително и в страни, които изискват задължително ползване на гуми според сезона.
Новата гума Michelin CrossClimate е допълнение към типичните показатели за гумите Michelin: общ пробег, енергийна ефективност и комфорт. Това е допълнение към каталога за различните гуми на Michelin за лятото и зимата.
Новата гума Michelin CrossClimate е резултат от комбинацията на три технологии:
Един иновативен протектор: в основата е каучуковата смес на протектора, която осигурява необходима гъвкавост, за да увеличи способността на гумата да преодолее и най-малката неравност на пътя при всякакви условия (сухо, мокро, сняг). Втората каучукова смес е под протектора, която пък оптимизира енергийната ефективност на гумата. Тя има способността леко да се затопля. Инженерите на Michelin са намалили това затопляне благодарение въвеждането на най-новото поколение силиций в каучуковата смес, което пък от своя страна води до намаляване разхода на гориво при използването на гумите Michelin CrossClimate.
Уникалната V-скулптура на протектора с промяна на ъгъла оптимизира сцеплението на сняг – Странично натоварване благодарение на специфичния ъгъл в на централната част на скулптурата - Надлъжно натоварване е чрез повече разкроена скосяване рамо райони.
Тази V- скулптура е комбинирана с нови 3D самоблокиращи се ламели: свръхнакъдрени с различна дебелина и сложна геометрия, пълната дълбочина на ламелите произвеждат ефекта на нокът върху сняг. По този начин се увеличава сцеплението на автомобила. Това води до по-добра стабилност на гумата.
За да бъде изработена тази иновативна гума, компанията Michelin е изследвала поведението на шофьорите в хода на целия процес на разработване на новата гума. Целта на производителя на автомобилни гуми е да осигури най-подходящите гуми за всяко приложение и за всеки тип шофиране. Подходът е минал през три етапа:
Опорните точки
Шофьорите се сблъскват всекидневно с неочаквани промени в климатичните условия - дъжд, сняг и понижаване на температурата. И решенията, които производителите на гуми им предлагат днес или подобренията не ги удовлетворяват напълно. И така, проведените изследвания на Michelin показват, че:
- 65% от европейските шофьори използват летни гуми през цялата година, което застрашава тяхната безопасност при студено време, сняг или лед. 20% от тях са в Германия, където е задължително използване на специално оборудване при зимни условия и 76% във Франция, където няма нормативни ограничения.
- 4-ма от 10-има европейски автомобилисти смятат,че сезонната смяна на гумите е досадно занимание и всъщност водят до повишаване времето на промяната. За тези, които не могат или не приемат разходите и неудобствата, отказват да поставят на своите автомобили зимни гуми за зимата.
- Между 3% от шофьорите в Германия и 7% във Франция използват своите зимни гуми през цялата година, което е компромис със спирането както на сухо, особено в горещо, което пък влияе на разхода на гориво.
Иновацията позволява да бъде постигнат перфектен баланс между модерната технология и използването й. Всяка година Michelin инвестира над 640 милиона евро в изследвания и развойна дейност, като извършва изследване сред 75 000 от своите потребители по света и 11 000 купувачи на гуми.
Новата гума Michelin CrossClimate отговаря напълно на необходимостта от сигурност и мобилност. В началото на продажбите на новия продукт през май 2015 г. Michelin CrossClimate ще предлага 23 различни размера от 15 до 17 инча.
Те покриват 70% от обема на европейския пазар. Планираното предлагане ще нарасне през за 2016 г. Новата гума Michelin CrossClimate осигурява в най-висока степен безопасност със своята простота и икономичност. Шофьорът ще управлява колата си през цялата година, независимо от атмосферните изменения с единен набор гуми Michelin CrossClimate.
Ключови числа в разработването на Michelin CrossClimate
- 7 е броят на страните, в които гумата е била тествана: Канада, Финландия Франция, Полша и Швеция.
- 36 е броят на месеците от първия ден на проекта до представянето на гумата - 2 март 2015 г. Времето за разработване и развитие но новия продукт отнема три години, като при всички други случаи това време изисква 4 години и 8 месеца. Времето за разработване и развитие на новата Michelin CrossClimate е 1,5 пъти по-кратко от това на други автомобилни гуми.
- 70 са градусите по Целзий, температурната амплитуда на проведените тестове. Тестовете са проведени при външни температури, вариращи от -30 ° С до + 40
- 150 е броят на инженерите и експертите, които са работили по проекта, тестването, индустриализацията и производството на гумата Michelin CrossClimate.
Повече от 1000 е броят на лабораторните тестове на материалите, скулптурата и архитектурата на гумата.
- 5 милиона километра са изминати по време на динамичните изпитвания и тестове за издръжливост, изпълнявани. Това разстояние се равнява на 125 обиколки на Земята по екватора.