Michelin потвърди намерението си да се включи във Формула 1, ако шампионатът премине от 13 към 18-цолови гуми. Връзката със серийното производство е ключовият фактор, който може да накара французите да подновят кампанията си в спорта.
Michelin и Pirelli са единствените кандидати, които проявиха интерес към официалния търг на ФИА за доставчик на гуми във Формула 1 за периода 2017 - 2019 година. Италианската компания е готова да продължи при настоящите правила, но ръководството на Michelin е категорично, че няма да се включи в шампионата без адекватни промени в регулациите.
"Ако спортът остане на 13-цолови гуми, ще го приемем, но това автоматично обезсмисля участието ни", коментира спортният директор на компанията Паскал Куаснон по време на финалния кръг от Формула Е в Лондон.
В документацията за търга на ФИА е упоменато, че промяна в правилника е възможна, ако "производителят на гуми смята, че участниците ще имат полза от нея". За френската компания плюсът е трансферът между спорта и серийните технологии. "Не искаме обикновени гуми. Искаме гуми, които са значително по-близки до серийните, за да има обмен", категоричен е Куаснон.
Другият фактор, определящ кампанията на Michelin, засяга издръжливостта на сликовете. Французите са категорични, че няма да следват примера на Pirelli, която прави гумите с точно определен ресурс.
"Това не е посланието, което искаме да отправяме чрез Формула 1: "Инвестираме технология, за да направим гуми, които издържат малко!". Уважавам решението на конкурентите ни, но това не съвпада с вижданията и цялостната философия на Michelin. Имаме няколко идеи как да увеличим боксовете , но това, което Michelin иска, е да предоставя гуми, които са забавни за пилотите и чиито ресурс приключва на финала на състезанието. Понастоящем ситуацията е различна", завършва Куаснон.