Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Michelin планира завръщане във Формула 1

28.08.2013 11:06
Туит

По време на белгийската Гран при стана ясно, че френският автомобилен производител, който напусна спорта в края на 2006, планира завръщане във Формула 1. Ръководителите на Michelin вече са преговаряли с Жан Тод и са получили одобрение от страна на Федерацията, което не е особена изненада с оглед на предимството, с което се ползват френските компании във ФИА.

Първоначалното изискване на Michelin относно евентуалната им кампания във Формула 1 бе шампионатът да премине към 18-цолови гуми, тъй като настоящите 13-цолови няма как да бъдат обвързани със стандартното производство. Такава промяна обаче е невъзможна на толкова късен етап, тъй като отборите вече са на финалната фаза от проектирането на новите си автомобили. Това е смекчило позицията на французите и те са проявили желание да отложат прехода към 18-цолови гуми.

Същевременно босът им Паскал Куаснон заяви, че "присъствието на конкуренция прави шампионата интересен", което означава, че ръководството на компанията е променило и позицията си относно евентуално възобновяване на „гумената война”. Що се отнася до интермедиа гумите обаче, от Michelin настояват те да бъдат заменени от т.нар. spongy сликове (от английското sponge, което означава гъба). Тази технология се появи за първи път в спорта по време на първия кръг от Световния маратонски шампионат, където Michelin работи с двата заводски тима в лицето на Audi и Toyota.

Връщането на френската компания във Формула 1 обаче може да се окаже проблемно, тъй като Pirelli вече има подписан договор с Бърни Екълстоун и с десет от единайсетте отбора на стартовата решетка. При това положение търгът, който ФИА планира за септември месец, вероятно ще бъде оспорен от всички останали страни.

"Ако трябва да съм честен, евентуален търг през септември, при положение че излизаме на пистата през януари, ще бъде пълен фарс", коментира спортният директор на Pirelli Пол Хембри. "Ако искат нещо подобно, защо не го направиха миналия септември. Всички ние ще изглеждаме смешно при такова развитие на нещата."

Големият плюс за Michelin са проблемите, които Pirelli имаше с гумите през тази година. Амбициите на французите са да предоставят на отборите сликове, които са значително по-надеждни и които имат дълъг живот, тъй като сегашното положение е в конфликт със зелените идеи и амбициите за устойчиво развитие на спорта. Това обаче несъмнено ще направи състезанията по-скучни и ще върне шампионата към статуквото, което Bridgestone поддържаше със своите гуми.

Коментари
comments powered by Disqus