Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мико Хирвонен наложи темпото

16.02.2007 20:02
Туит

Студената петъчна сутрин в Норвегия сложи начало на втората скандинавска битка за сезона. Грьонхолм, Льоб и Хирвонен окупираха подиума в Швеция преди по-малко от седмица и вероятно няма да допуснат другите пилоти да се намесят в тяхната нова снежна борба. Мико финишира с най-добро време първия ден от надпреварата, следван от своя съотборник в екипа на BP-Ford Маркус Грьонхолм. Феноменалният Себ изостава по-малко от 2 секунди от опитния финландец, но е далеч пред четвъртия Петер Солберг.

За първи път Норвегия е домакин на кръг от Световния рали шампионат. Заснежените трасета са напълно непознати за голяма част от пилотите, което е предимство за местните състезатели. За лидерите в надпреварата обаче това не представлява особена пречка. “Някои скоростни отсечки напомнят на шведските етапи, но други са по-тесни и се доближават до тези в Лапландия”, бе коментарът на Маркус относно сходствата между двата последователни старта. “И все пак тук, в Норвегия, условията на трасето се изменят много по-често, дори и по време на един и същ участък.”

Мико Хирвонен се нагоди най-бързо към спецификите на рали “Швеция”. Младият финландец спечели двете преминавания на най-дългия за деня скоростен етап “Льотен” и си осигури достатъчна преднина, която да го остави на върха във временното класиране преди подновяването на надпреварата в събота. Неговият съотборник Грьонхолм финишира втори, но не бе особено доволен от постигнатия резултат. Маркус стартира отлично, но постепенно загуби доброто темпо и в края на петъчната битка позволи на Льоб да скъси дистанцията на 1,8 секунди.

Себ не се представяше на познатото през първата половина на деня. Въпреки че спечели втория етап, французинът бе видимо по-бавен от своите конкуренти в BP-Ford и още след третата отсечка имаше половин минута пасив спрямо лидера Мико Хирвонен. “Не съм доволен от записките. Прекалено са бързи”, коментира Льоб след края на първото изпитание. Колебливият старт обаче бе последван от перфектно представяне през втората половина на деня, което резултира в три поредни победи и минимална разлика спрямо втория Маркус Грьонхолм.

Петер Солберг прекрати участие в рали “Швеция”, защото допусна грешка, която го изхвърли от борбата за челните позиции и неговият екип прецени да запази автомобила за следващия старт в Норвегия. Проблемите обаче явно са там, където е пилотът на Subaru. След финала на шестия скоростен етап норвежецът сподели, че има трудности с управлението на своята Impreza, но въпреки това в края на деня зае престижната четвърта позиция.

Битката на втория фронт е за петото място. Тони Гардемайстер с Mitsubishi Lancer, Джиджи Гали със Citroen Xsara и Хенинг Солберг със Subaru Impreza караха стабилно през целия ден. Всеки от тях има реални шансове за петата позиция, тъй като разликата помежду им е само седем секунди.

Яри-Мати Латвала и днес не се опази от проблемите. През целия ден младият пилот на OMV Kronos се движеше с отлично темпо, но поради забавяне в сервиза преди третия скоростен етап и закъснение на старта получи наказание от 1:30 минути, което го изпрати на незавидното шестнайсето място. Въпреки това в края на деня Латвала намери място в челната десетка и от уре отново ще се впусне в борбата за точките.

Рали „Норвегия“ - ден първи

1. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 1:24:39.0
2. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 1:24:54.5 (+15.5)
3. С. Льоб Citroen C4 WRC 1:24:56.3 (+17.3)
4. П. Солберг Subaru Impreza WRC 1:25:40.5 (+01:01.5)
5. Т. Гардемайстер Mitsubishi Lancer 1:25:59.2 (+01:20.2)
6. Дж. Гали Citroen Xara WRC 1:26:05.2 (+01:26.2)
7. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 1:26:06.2 (+01:27.2)
8. М. Щол Citroen Xsara WRC 1:26:35.9 (+01:56.9)

Коментари
comments powered by Disqus