Водачът във временното класиране при пилотите Мико Хирвонен описа легендарния Ford Escort Mk2 като „автомобилът мечта”, след като наскоро тества един от малкото все още добре запазени рали модели.
Преди да потегли към Мексико Хирвонен за кратко забрави претендентът на Ford в клас А8 - Focus RS WRC 07, за да се наслади на качествата на Escort Mk2, оборудван с 1,8-литров двигател на Cosworth.„Мощността на този автомобил е изумителна, а и не мога да повярвам колко лесно се кара”, разказва Мико пред официалния сайт на Световния рали шампионат. „С моя Focus, оборудван с четири движещи колела, е много важно да не поднасяш колата, докато при този модел, който е само със задно предаване, е задължително. Просто това е начинът да го контролираш. Използваш педала на газта, за да поднасяш и единствено от прецизната ти работа с него зависи дали ще си бърз или не. Забавлението е много по-голямо.”
Хирвонен измина близо 45 километра при теста, след което се пошегува, че може да замени апартамента си в Юваскюла за подготвения от Bill Gwynne Motorsport Escort Mk2.
Бьорн Валдегард, който спечели световната титла през 1979 г. зад волана на Mk2, също присъства на теста и даде няколко безценни съвети на младя си колега. „Той по навик не използваше съединителя, а Escort има синхронизирана скоростна кутия за разлика от секвенционалната при Focus”, коментира Валдегард.
През 1999 г. Мико Хирвонен печели първото си състезание, след като взима на заем от свой приятел във Финландия рали версия именно на Escort.