Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мико ще преследва първа победа за сезона в Швеция

04.02.2008 12:02
Туит

Водещият пилот на Ford Мико Хирвонен не крие амбициите си да се бори със Себастиен Льоб за титлата в Световния рали шампионат през този сезон. За да се случи това обаче 27-годишният финландец е длъжен да спечели предстоящия старт в Швеция (07-10 февруари).

Стопроцентова атака 

Мико завърши втори на рали „Монте Карло“ в края на януари и изостава на две точки от световния шампион Себастиен Льоб в генералното класиране. Надпреварата в Княжеството не е по вкуса на водещия пилот на Ford, което ясно се видя на финала в Монако, където разликата между двамата бе над две минути и половина. Битката по заледените отсечки обаче дава предимство на скандинавския пилот. Хирвонен спечели миналогодишното издание на рали „Норвегия“ и завърши на подиума в Швеция.

„Всеки ме пита дали се чувствам фаворит“, разказва 27 годишният финландец преди да потегли към Швеция. „Има няколко пилоти, които са потенциални победители. Аз съм един от тях, но не мисля, че съм фаворит. Има известно напрежение върху мен, но ситуацията в Монте Карло бе аналогична, а постигнах силен резултат. Мисля, че това е първото състезание, което съм длъжен да спечеля, ако искам да остана в битката за титлата.“

Мико има известни притеснения около промените, които ни очакват в тазгодишното издание на надпреварата. „Надявам се, че условията ще бъдат напълно зимни. Ако има достатъчно сняг и лед, за контролираните гуми на Pirelli няма да има проблем“, категоричен е финландецът. „Надеждността на автомобила също ще е от съществено значение, тъй като традиционният обеден сервиз от 30 минути е заменен с отдалечен 15-минутен сервиз, където могат да се използват единствено резервните части, които носим в колата. Не съм съгласен с това решение, тъй като и най-малкaта повреда по време на сутрешните преминавания може да провали целия ден на пилота. И все пак, Focus е достатъчно надежден автомобил, вярвам, че няма да имаме проблеми.“

Втори опит 

Сезонът за Яри-Мати Латвала определено не започна добре. Новият пилот в BP-Ford спука гума още в първата отсечка на рали „Монте Карло“, а повреда в окачването го извади от надпреварата в събота. В неделя бившият състезател на Stobart стартира по системата „супер рали“, за да финишира на 12 позиция. Въпреки проблемите в началото на сезона Латвала вярва, че в Швеция ще бъде на ниво.

„Класическото зимно състезание е страхотно забавление. Карал съм много пъти на сняг. Усещането по заледените скоростните отсечки е наистина прекрасно. Условията през зимата са по-щадящи спрямо автомобила, което позволява на пилотите да влизат в завоите агресивно и да използват снежния банкет, за да направляват колата“, обяснява 22-годишният финландец, който е участвал четири пъти на рали „Швеция“. „Когато обаче условията не са добри, става изключително трудно. Липсата на сняг не е толкова съществен проблем, но ако няма лед и по отсечките макадамът е открит, шиповете падат много бързо и целостта на гумите се нарушава.“

Рали „Швеция“ стартира с 1,9-километровия суперспециален етап „Карлщад“ в четвъртък вечер от 20:00 часа (21:00 българско време).

по материали на BP-Ford Abu Dhabi 

Коментари
comments powered by Disqus