Среща с един от най-ярките характери на съвременната автомобилна сцена
Частичното обновление на MINI хечбек и кабриолет донесе на чаровните британци още по-свеж дизайн, някои нови опции и технологии, както и нова трансмисия с два съединителя.
Човек може благородно за завижда на дизайнерите на MINI. Вярно е, че на тях също им се налага да се съобразяват с куп ограничаващи желанието им да развихрят въображението си фактори, но все пак британската марка е сред малкото места в бранша, където дизайнът на автомобилите все още се създава заради заради магията на самия дизайн, а не за да се угоди на модните течения. Всеки детайл в MINI може да бъде разпознат отдалеч като такъв, без значение дали идва от външността или от интериора на даден модел на компанията. Очевидно собствениците от BMW отлично разбират какви са предимствата да имаш в портфолиото си марка с подобен по сила и обхват емоционален заряд, и, което е още по-важното, умеят да извличат подобаващи дивиденти от това.
Малки, но ефикасни промени
Най-лесната за откриване промяна в стилистиката на модела са новите задни светлини, чиято графика е вдъхновена от националния флаг на Великобритания, или Union Jack, както е по-популярното му прозвище. Както се вижда и на снимките – малък, но изключително симпатично изглеждащ трик. Освен това клиентите имат на разположение някои нови цветове и джанти, както и повече възможности за индивидуализиране на интериора. Измежду тях най-силно се откроява възможността на поръчване за осветени триизмерни декорации, които могат да бъдат избирани почти свободно – например е възможно да поръчате собственото си име или своите инициали.
Нова трансмисия
Доста по-сериозни за новостите под опаковката на автомобила – версиите One, Cooper и Cooper S вече се предлагат като опция със седемстепенна трансмисия с два съединителя, която наследява досегашния шестстепенен автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент, доставян от Aisin. Единствено върховата спортна модификация John Cooper Works и най-мощният дизел Cooper SD и занапред ще продължават да се комбинират с класическа осемстепенна автоматична трансмисия. Първите впечатления от версията Cooper S Cabriolet показват недвусмислено, че новата трансмисия бележи сериозен качествен скок в представянето на автомобила в сравнение с използваната досега технология. Кутията сменя предавките изключително чевръсто и без следа от познатото досега замисляне, придърпването при бавно шофиране в града също вече е история. Освен че притежава почти спортен характер, скоростната кутия с два съединителя работи и забележително плавно, като в това отношение се доближава до най-добрите образци сред традиционни автоматици на пазара. Наред с това тя черпи данни от навигационната система, връща на по-ниска степен преди навлизане в по-остър завой и задържа на ниска предавка при поредица от завои. Дори движението по инерция при режими без тяга е част от репертоара й. Благодарение на новата трансмисия Cooper S Cabriolet е станал не само осезаемо по-динамичен и по-комфортен, а е и значително по-икономичен в сравнение с преди – докато средният разход при предшественика трудно спадаше под девет на сто, обновеният модел с лекота постига стойности около 7,5 л/100 км при смесен цикъл на шофиране.
Все така емоционален
Това, което (за огромна радост на автора) не се е променило по никакъв начин след обновлението на модела, е неговата феноменална за класа управляемост, която носи неподправено удоволствие от всяка смяна на посоката на движение. Все толкова привлекателна си остава и възможността за приятни мигове под открито небе, която носи със себе си версията кабриолет. Вярно е, че от MINI са останали последователни и в своята доста самоуверена ценова политика, но трябва да признаем, че ако може да приемем за възможно съществуването на съотношение емоция-цена, то Cooper S Cabriolet категорично си заслужава парите. Защото повече индивидуалност и автентично удоволствие от шофирането трудно ще откриете другаде в този ценови сегмент.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: BMW България, Мелания Йосифова