Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

MINI Cooper S Countryman: MINI за максималисти

15.11.2010 11:04
Туит

Countryman е насочен към всички онези, за които досегашните модели на MINI не са достатъчно просторни отвътре. Дали обаче новият модел продължава да бъде истинско MINI?

Четирима приятели с четири сноуборда и две каси бира. Те имат огромното желание да се отправят към Алпите и плахо гледат към любимото си MINI Cooper S. За тяхно огромно съжаление единственият начин този автомобил да се превърне в пълноценен транспортьор на дълги разстояния през зимата е чисто и просто да бъде заменен от BMW X1. Или поне така беше досега...

Покупателна стойност

Колкото и симпатичен да е сам по себе си роденият в Оксфорд малък британец, едва ли има негов притежател, който поне веднъж да не е добавил към въодушевените слова по адрес на покупката си и колебливото: „Е, вярно, вътре е малко тесничко, но какво да се прави...”. Ако трябва да бъдем съвсем честни пред себе си, появата на версията Clubman също почти не успя да промени това статукво. Затова желанието на марката MINI да разшири гамата си с по-голям модел съвсем не е задължително да се определя като бягство от фирмените традиции, стига, разбира се, въпросният продукт да не изгуби автентичното усещане за MINI.

Все пак именно дизайнът и наподобяващото на състезателен карт пътно поведение са факторите, които превърнаха MINI в толкова голям пазарен успех. Нали не смятате, че има друга основателна причина толкова голям брой пълнолетни и интелигентни господа и дами да дадат по 20 000 и повече евро за този дребен автомобил, чийто вътрешен обем е малко по-голям от този на средностатистическа дамска чанта?

Една крачка напред

Някои от емоциите в доброто старо MINI едва ли ще липсват някому – да вземем например бясно буксуващите в отчаяно търсене на каквото и да било сцепление с настилката предни колела. Наличието на четири задвижващи колела е доказал своята ефикасност лек за подобни болежки. Засега Countryman предлага възможност за поръчване на двойно предаване само в двете си върхови версии Cooper S и Cooper D.

Разпределението на тягата при Countryman е малко по-различно, отколкото при BMW, тъй като в „голямото” MINI на предния мост му се налага да понесе доста по-голям процент от общото тегло на автомобила, отколкото при моделите на BMW. Централният диференциал с електромагнитно управление разпределя въртящия момент в съотношение 50:50 към двата моста, а в случай на загуба на сцепление от страна на предните колела задният мост може да получи до 100 процента от цялата тяга. Освен това 1,5-тонният автомобил е съоръжен и с асистент за потегляне по наклон.

Иначе, независимо от комплицираната си техника, с обща каросерийна дължина от малко над четири метра, Countryman изглежда като SUV джудже на фона на гиганти от ранга на BMW X5.

Добри гени

Това MINI иска да си остане MINI в сърцата на феновете, така и трябва да бъде. Звучи чудесно, но не е никак лесно за постигане с оглед на увеличеното с над 200 килограма тегло и допълнителните 15 сантиметра във височина спрямо стандартните модели на марката. Достатъчно е обаче да вземете само един завой с по-бързо темпо и моментално ще ви изпълни онова неповторимо гъделичкащо усещане за MINI, което кара всеки да засияе от радост. Завой след завой, Countryman неотлъчно следва зададения му курс с прецизно работещата си електромеханична кормилна уредба, изпълнява всяка траектория, без да криволичи, ускорява се с пълна сила без превъртане на гуми. С този автомобил притежателите на Cooper S скоро ще се научат да ценят нещо, което е било чужда дума за техния автомобил: доброто механично сцепление с настилката. Двойното задвижване успява по изключително фин начин да опитоми иначе свръхактивния темперамент на MINI.

Основен принос за неподправеното удоволствие от шофирането без съмнение има и забележително бързо реагиращия като за двигател с принудително пълнене 1,6-литров турбомотор. Създаденият в резултат на плодотворно германско-френско сътрудничество агрегат със 184 конски сили ускорява Countryman уверено и енергично, като горещите нотки в гласа му са приятни за ухото, без да пречат с прекомерно високи децибели. Дразнеща е единствено грубата работа на съединителя – човек трябва да има добре трениран ляв крак, за да потегля плавно и равномерно. Това е една от типично мъжкарските черти в характера на малкия мачо – той пращи от сила и държи да се перчи с това. За Countryman е важно да демонстрира спортните си заложби, така че решението именно той да бъде база за завръщането на MINI в Световния рали шампионат е твърде логично от имиджова гледна точка.

В детската стая

Първото MINI в размер XXL не само е станало по-голямо, а има амбицията да бъде по-улегнало от своите събратя. Въпреки това интериорът продължава да излъчва определена доза инфантилизъм, която безспорно има своя чар, но на моменти идва в повече. В средата на таблото се мъдри познатият ни гигантски скоростомер, чиито показания са все така невъзможни за разчитане. Повърхностите от прости пластмаси бият на очи по-силно, отколкото при останалите модели на марката – поради простата причина, че заемат повече място. „За десерт” менютата на предлаганата като опция навигационна система блестят в най-крещящите цветове, които въображението ви може да роди. Дали това ще се хареса на нашите четирима веселяци? Скоро ще разберем, засега едно е сигурно – те са направо въодушевени от вътрешния простор.

Който веднъж е изпробвал акробатическите си заложби, за да пътува на по-дълго разстояние на задните седалки в класическото MINI, направо няма да повярва какъв вътрешен обем притежава Countryman. 1,90-метровите юнаци без никакви затруднения влизат през задните врати и удобно се разполагат на самостоятелните си кресла. Ходовата част е изгубила част от младежката острота на реакциите си – возията по лоши пътища е съвсем прилична, даже би могла да се нарече приятна. Невероятно, но факт – светът най-после видя MINI, което е наистина удобно за дълги преходи. При четириместната версия на модела между задните места има пролука за превозване на дълги предмети, а по дължината на салона се простира така наречената Center-Rail, направена от алуминий – върху въпросната конзола могат да се монтират различни приложения от списъка с допълнителна екипировка.

На пръв поглед багажникът изглежда по-малък, отколкото предполага номиналният му базов обем от 350 литра. Задните седалки ще бъдат избутани в най-предната си позиция, вместимостта достига 450 литра, но при такава конфигурация мястото за краката на пасажерите от втория ред остава съвсем оскъдно. Ако сте чувствителни към течение, то Countryman няма да ви зарадва особено – от наподобяващи ушите на култовия анимационен герой Мики Маус вентилационни дюзи на климатичната инсталация излиза мощна струя, която заплашва всеки момент да ви простуди. Очевидно ергономията не е била лайтмотив при разработването на интериора – засега MINI явно няма намерение да къса с тази си особеност.

Веселата тема с цената

Countryman дава повод за разгорещени спорове на тема дизайн, но интересното е, че успява да впечатли публиката и с някои предимства от откровено практично естество: независимо от увеличеното тегло, нарасналата площ на челно съпротивление и повишеното вследствие на монтирането на двойно предаване механично триене, тестовият екземпляр отчете минимален разход едва 6,8 литра на 100 километра, а средната консумация остана доста под 10 л/100 км. Спирачките също по никакъв начин не са впечатлени от „напълняването” на автомобила. Типичните за SUV автомобилите минуси при спирането и жаждата за гориво тук липсват напълно и създателите на Countryman заслужват поздравления за това.

Остава обаче не съвсем веселата тема с цените на модела: върховата версия започва от малко над 56 000 лева, като тестовият автомобил струваше дори над 70 000 лева - Countryman определено няма нищо общо с представите ни за народен автомобил. От чисто рационална гледна точка, по-високата в сравнение с по-практични модели като VW Tiguan цена трудно може да бъде оправдана. Само че, както веднага ще кажат почитателите на марката, MINI се купува със сърцето, а не само с разума. Точно затова нямаме никакви съмнения по отношение на пазарния успех на Countryman. Отправилите се към Алпите четирима приятели също са на нашето мнение.

Текст: Александер Блох
Снимки: Ахим Хартман

Оценка

MINI Cooper S Countryman

Countryman е пъргав и икономичен автомобил, който предлага превъзходно сцепление, добър комфорт и изобилен вътрешен простор – операцията „Голямо MINI” се увенча с успех. Минусите на модела се ограничават до някои слабости по отношение на ергономията и впечатлението за качество в интериора, както и високите цени.


Технически данни

MINI Cooper S Countryman
Работен обем ---
Мощност 184 к.с. при 5500 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
8,2 с
Спирачен път
при 100 км/ч
37 м
Максимална скорост 210 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
9,6 л
Базова цена 56 600 лева
Коментари
comments powered by Disqus