BMW публикува пълните технически характеристики и множество фотографии на MINI R60. Официалното име на модела ще бъде Countryman, а не Crossman както предварително предполагахме.
Дългият 4097 милиметра автомобил ще предлага избор между пет различни мотора, като всички те са редови четирицилиндрови с работен обем от 1,6 литра. Бензиновите версии са три, докато дизелите – два. Базовата дизелова модификация MINI One D Countryman генерира скромните 90 к. с. и 215 Нм, достатъчни единствено за ускорение от 0 до 100 за 13,2 секунди и максимална скорост 170 км/ч. Вторият дизел, който работи под капака на MINI Cooper D Countryman, изпълнява класическия спринт за 10,9 секунди при максимална скорост от 180 км/ч благодарение на своите 112 к. с. и 270 Нм.
Трите бензинови версии започват с MINI One Countryman. Двигателят на BMW, оборудван със системата за променлив ход на клапаните VALVETRONIC, генерира в базовата си модификация 98 к. с. и 153 Нм, в резултат на които новият MINI ускорява до 100 км/ч за 12,7 секунди при максимална скорост от 175 км/ч. Cooper версията се радва на 122 к. с. и 160 Нм (10,5 сек и 190 км/ч), а топизпълнението Cooper S Countryman получава 184 к. с. и 240 Нм, благодарение на които спринта от 0 до 100 км/ч е възможен при наличието на 7,6 секунди. Максималната скорост в тази версия достига впечатляващите за подобен модел 215 км/ч. На този етап не е ясно дали ще има изпълнение John Cooper Works.
Старт/стоп опцията, системата за регенериране на спирачната енергия, индикаторът за смяна на предавките и интелигентният контрол върху помощните системи на двигателя гарантират високата ефективност на новия Countryman. Разходът варира от 4,3 до 6,3 литра в зависимост от мотора при емисии CO2 от 113 до 146 грама за километър пробег, като значение има и изборът на скоростна кутия. Опциите са две – шестстепенна механична и шестстепенна полуавтоматична.
Окачването е тип McPherson отпред и многозвенно отзад, като MINI предлага и спортна версия с 10 мм по-нисък просвет. Двойното предаване с електроннохидравличен централен диференциал е опция, като стандартно разпределението на въртящия момент между предната и задната ос е 50 към 50, но при нужда 100% могат да бъдат прехвърлени към задната. Стандартно моделът получава 16-цолови колела (за Cooper S Countryman 17-цолови), но в пакета с опциите влизат дори и такива с диаметър 19 цола.
Петвратият Countryman се предлага с четири индивидуални седалки по подобие на Crossover Concept и Beachcomber Concept, но по желание на клиента отзад може да бъде инсталирана триместна седалка, като това не се заплаща. При втория вариант обаче системата с централна конзола, върху която на модулен принцип мога да се разполагат различни отделения и уреди, едва ли присъства. Багажникът е с обем от 350 литра, но при нужда може да нарасне до 1170 литра при свален заден ред седалки. В пакета с опциите влизат още панорамният стъклен покрив, адаптивните светлини, стъклата с подгряване, Bluetooth, сателитната навигация, висококачествената аудиосистема и тегличът.
На този етап няма информация за цената. MINI Countryman ще бъде представен пред публика на автосалона в Женева в началото на март.