Автомобилът на британците ще разчита на 1.6-литров турбиниран двигател на BMW, а зад волана му вероятно ще седне норвежецът Мадс Йостберг.
MINI и Prodrive ще обявят до края на седмицата включването си в Световния рали шампионат (WRC) от следващата година, научи Autosport.
В последната година се появиха усилени слухове за съвместната работа на двете компании и стартирането на тяхна програма във WRC, подтикната основно от новите правила в спорта. Така MINI ще стане третият производител в шампионата редом до Citroen и Ford, а Prodrive ще се завърне след оттеглянето на предишния си дългогодишен партньор Subaru в края на 2008 г.
Първият автомобил на MINI за WRC, който ще бъде базиран на серийния Countryman, от няколко месеца се подготвя в базата на Prodrive. Състезателят ще разчита на 1.6-литровия двигател на BMW с принудително пълнене, който отговаря на изискванията на ФИА за следващия сезон. Очаква се тестовете на новия автомобил да започнат скоро.
„Ще стартираме много интензивна изпитателна програма за развитие на нашия рали автомобил", обясни техническият директор на Prodrive Дейвид Лапуорт. "Движим се в срок с тестовете и сме доволни от напредъка си досега“.
Според източници на изданието MINI формално ще представи автомобила си през май в италианската столица Рим преди рали „Сардиния“. Очаква се новият екип да пропусне първите четири кръга от следващия сезон.
В Prodrive отказват да говорят за каквото и да е представяне през тази седмица и упорито продължават да отричат за споразумение с BMW или MINI, въпреки че Autosport разкри партньорството на компаниите още през миналата година.
С развитието на автомобила е свързван Мадс Йостберг, който е сред най-сериозните клиенти на английския препаратор. Очаква се именно норвежецът да подкара представителя на MINI във WRC.