Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Министър Трайков: България няма да понася загубите от Формула 1

11.09.2010 19:46 2
2
2571880377
Туит
Министър Трайков: България няма да понася загубите от Формула 1

Новият епизод на сагата със специалното повторно участие на Бърни Екълстоун.

Вариантът за участието на България в проекта за изграждане на писта за Формула 1 е само един - „евентуално участие със земя без възможности за други ангажименти и евентуално за понасяне на загуба“, заяви министърът на икономиката Трайчо Трайков пред сайта clubs1.bg след „опознавателната“ си среща с промотъра Бърни Екълстоун.

Заедно с Трайков на събирането на италианската писта „Монца“ са били още идеологът на проекта Богдан Николов, лобиращият за строеж на мотописти Румен Петков, както и представителят на вече прословутия инвеститор от Абу Даби Emirates Associated Business Group (ЕАBG) Ануар Бадуан.

Това е втората среща на Николов и Петков с държащия правата на Формула 1 британец в рамките на около година. За разлика от предния път, когато „подписвахме договора до седмица“, сега вече има доста работа по проекта.

Забавната история със строежа на пистата и по-точно нейното прерастване в международен скандал вероятно е накарало Трайков да потърси позицията на Екълстоун с възможната реализация на проекта и шансовете за домакинството на кръг от световния шампионат.

Министърът определи срещата като „изцяло опознавателна“ и заяви, че освен с предоставянето на терена на летище „Доброславци“, държавата няма да поеме загубите от бленуваното провеждане на Гран при.

„Това беше първата ми среща с Екълстоун. Исках да чуя и от него за това как той гледа на проекта за Формула 1 в България. Той каза, че ако нещата са структурирани правилно, тогава нетният ефект може да е положителен. Това нещата да са структурирани правилно би било отговорност на организатора на проекта. За държавата вариантът е само един – евентуално участие със земя без възможности за други ангажименти и евентуално за понасяне на загуба“, коментира Трайков пред clubs1.bg.

Прави впечатление много по-сдържаното изказване на министъра спрямо тези от миналата седмица, когато заяви, че е оптимист за реализирането на проекта. Той даде ясно да се разбере, че по изготвянето на плана има още много работа и допълни, че инвеститорите тепърва трябва да убеждават държавата за нейния интерес от участие в проекта.

„Когато желаещите инвеститори са готови със своя проект на фийзъбилити стадий, те ще дойдат при мен да разговаряме за това каква би била ролята на държавата. И когато се съгласим, че всичко е добре за държавата, тогава ще има по-нататъшни действия“, обясни той.

Трайков допълни, че Екълстоун е обещал да посети България в следващите няколко седмици и да се запознае с проекта, предвиждащ състезание през 2012 г. Министърът обясни, че отговорността за цялата реализация е на организаторите, а не на държавата.

„Те трябва да намерят инвеститори и след това да убедят държавата, че за нея има интерес да участва в проекта. Работата относно това дали проектът ще е печеливш е отговорност на този, който го организира. Аз не организирам проекта, но тъй като държавата поради апорта на земя се очаква да бъде партньор, моя отговорност и мой ангажимент е да съм сигурен, че интересът на държавата е защитен“, добави Трайков.

Организаторите Николов и Петков са отказали коментар след срещата с Екълстоун, а auto motor und sport не успя да се свърже с тях. За разлика от миналогодишната среща на двамата с Екълстоун, този път с тях не е имало „послушни“ представители на масовите медии.

Сдържаните, премерени и вече дистанцирани думи на министър Трайков ни дават надежда да смятаме, че след срещата с промотъра на Формула 1 е получил ясна представя за реалните финансови размери на грандоманския проект за домакинство на световния шампионат и задължителните гаранции от страна на държавата.

Колкото и да ни е забавно все пак се надяваме този фарс да приключи възможно най-бързо, макар и това вероятно да не влиза в краткосрочната PR тактика на правителството. Какъв ще бъде следващият епизод от плевенско-доброславската сага, очакваме „в следващите седмици“, като почти истински ни вълнува дали Бърни ще участва в него и на каква цена.

Коментари

Aнонимен
Румбата да не ви е сърдит нещо? По принцип обича да дава интервюта (когато не е пиян). Иначе може да каже за българския строителен потенциал и как пистата ще бъде готова доста бързо.

aimless
Знаех си. Сега лека полека ще успокоят духовете и ще се приберат в дупките си, докато спре дъжда. След това, като пекне отново ще изпъплят и ще замирише.

comments powered by Disqus