На сбогуване японците конструираха този специален модел
След десет поколения Mitsubishi коронясва своята рали икона Lancer Evolution с последното Final Edition. Ние съпроводихме седана по време на неговото производство, тъй като иначе, можем да го видим само на снимки.
Има специални моменти, които ни карат да настръхнем. Или тези мигове са изключително красиви, особено тъжни или дори и двете едновременно. Mitsubishi Lancer Evolution ни връща към десетте поколения, които от 1992 година насам търкат улиците и чакълените писти по света. Но днес скърбим за решението на Mitsubishi Motors да ревизира след 24 години Evo и да го пусне да стартира.
Evo се произвеждаше почти четвърт век
На сбогуване японците конструираха един специален модел "Final Edition". Mitsubishi пусна видео, което проследява от първата стъпка, производството на последната версия на Lancer Evolution. Не само Evo феновете ще имат възможността първо да се радват, а след това дори ще настръхнат, а накрая може би ще им стане тъжно. Тъжно, защото една рали легенда си отива. И ако това се използва често, дори често преиграваното понятие легенда не се отнася за Evo, тогава накъде?
Пътуването на последното Evo започва от пресата, също както при всички автомобили, които не са от карбон. Виждаме сиви метални листове в един тъмен ъгъл на цеха, които след малко ще бъдат пресовани в капак на двигателя. Междувременно безброй роботи модулират рамките на Mitsubishi Evo "Final Edition". Покривът винаги се изработва от боядисан в черно алуминий. След това в бояджийницата. Там вече чакат ръцете на машината които ще боядисат метала в подходящия цвят. Специалният модел има опция от четири цвята: бяло, червено, сиво и синьо.
Mitsubishi Lancer Evo "Final Edition" с 303 к.с.
В цеха "Powertrain Plant - Shiga" механиците изработват двулитровия турбодвигател на многобройни кратки стъпки Тук биелите влизат в цилиндрите заедно с четирите бутала и се срещат с цилиндровата глава. Най-последно е ред на не вече така добре познатия и през годините непрекъснато подобряван мотор 4G63, той умря още при предшественика Evo IX. На негово място има нов агрегат, наречен 4B11T, който задвижваше само последната серия на Evo. В Mitsubishi Lancer Evolution "Final Edition" той изцежда 303 к.с. и 414 Нм максимален въртящ момент. Двигателят се "жени" в монтажната зала за каросерията, на индустриален жаргон това се нарича монтаж на задвижващата система в каросерията или "сватба".
Освен това последното Evo получава допълнително подсилени спирачки Brembo върху предната ос, Bilstein амортисьори и Eibach пружини. Едно характерно преимущество не бива да липсва, дори и когато програмирането и кодирането не могат да се видят на видеото: електронно управление на задвижването на всички колела"Super All-Wheel Control-System" (SAWC). Върху осите се търкалят лакирани в тъмен цвят 18 цолови Enkei джанти, обути в Yokohama гуми.
Дълбок поклон на финала
След определено време Mitsubishi Lancer "Final Edition" слиза от поточната линия и поема към тестовия стенд. Там двигателят, шасито и спирачките биват тествани. Само когато всичко е наред, Evo може да бъде натоварен на камион и да тръгне към търговците. Общо 1600 автомобила се транспортират с кораби до Съединените щати на цена от около 38 000 щатски долара. В родната Япония остават за продажба само 1000 бройки.
Може би именно в родината на Evo има един човек, който вече 24 години продава Mitsubishi. И когато той предаде тържествено ключа на последния Mitsubishi Evolution X, може би ще си спомни за първото поколение, което дебютира през далечната 1992 година.
Преди десет поколения, преди повече от 23 години. Това не може би, не определено, а при всички случаи заслужава дълбок поклон.