Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400: Къде е лимитът?

28.05.2009 11:11 1
1
2571847936
Туит

По-малко от седмица след представянето на FQ-330, Mitsubishi пуска на пазара в Англия и флагманът FQ-400 с 400 к. с.

Най-бързата серийна версия на Mitsubishi Lancer Evo X вече разполага с 400 к. с. и респективно носи името FQ-400. За сега спортистът ще се продава само във Великобритания на цена от 49 999 паунда.

Двулитровият четирицилиндров турбомотор е „надут” до сериозните 400 к. с. и 524 Нм въртящ момент. Промените по мотора включват нови дюзи с по-висок дебит, нов турбокомпресор и интеркулер, изпускателна система с вътрешен диаметър от 9 см и модифициран компютър за управление на мотора (ECU). Официално FQ-400 ускорява от място до 100 км/ч за 3,8 секунди и достига електронно ограничената максимална скорост от 249 км/ч.

Мощта се предава на гумите с доказалата се вече в Световния рали шампионат (WRC) система за задвижване на четирите колела S-AWC. Активният контрол на стабилността, самоблокиращият се електронен централен диференциал и системата против поднасяне се грижат постоянно за максимално сигурното поведение на спортния седан на пътя. Паралелно с това S-AWC разполага с три опции за експлоатация на различни видове настилки – асфалт, пясък и сняг. Също така FQ-400 има по-широка стъпка, а окачването е снижено и така клиренсът е с 30 мм по-нисък. Спирачките Alcon също са модифицирани, като са получили по-големи дискове, олекотени компоненти и нови накладки.

Визуално FQ-400 също се отличава от останалите членове на фамилията. Колелата са 18-цолови, суперлеки, направени от алуминий и „обути” в гуми Toyo Proxes R1R. Отпред са монтирани допълнителни ксенонови светлини, които дават цялостен рали-вид. Отзад накрайникът на изпускателната система е само един и е изведен в средата на направения от композитен материал дифузьор. Максимално добрата аеродинамика се постига от монтирания на покрива Vortex Generator, който е запазена марка на Mitsubishi, и промененият заден спойлер. Променени са предният капак, предната и задна брони, както и страничните прагове. Всички те са направени от карбон с цел максимално олекотяване.

Отвътре FQ-400 е получил спортни седалки Recaro, карбонов скоростен лост и уникална ръчна спирачка. Серийно се вгражда връзка с телефон чрез Bluetooth, харддиск с 30 GB памет за аудиосистемата и сателитна навигация с DVD.

Коментари

Вини
Спомням си как в няколко независими теста преди години, как Evo 8 започваше да се разпада (буквално) при скорост от 280 км/ч. Беше много недомислено, да вкараш 400 коня и да не сложиш ограничител на скоростта. При Evo 9 пък имаше предупреждение, че огледалата се прибират сами при преминаване на 260 км/ч. Дано с това да няма подобни изцепки, защото в моите очи е шедьовър :)

comments powered by Disqus