Който под определението „SUV” разбира издръжлив автомобил, подходящ за всякакви, включително и неблагоприятни условия, способен при нужда да превозва и тегли тежки товари, без съмнение ще намери в лицето на Mitsubishi Pajero един много удачен избор. Тест на новото издание на едно от най-значимите имена в света на офроуд-моделите.
В своята четвърта генерация, Pajero е останал голям и могъщ всъдеход, който има сериозно техническо снаряжение за преминаване през тежки терени. Голямата част от извивките на предходното токоление са отстъпили място на изчистени и ъгловати форми, но като цяло излъчването на предпоследната генерация е останало съхранено. На хартия автомобилът е седемместен, но третата седалка с две места не предлага почти никакъв простор, и хората, които държат на своите деца, надали биха ги наказали да седнат точно там. Пространството на останалите пет места обаче е повече от обширно, а самите кресла са удобно оформени. Позицията зад волана е комфортна, лежерна и леко полегнала, предразполагайки към дълги и безметежни пътувания.
При ниска скорост Pajero преминава през неравности сравнително грубо, но с увеличаването на темпото, маниерите на окачването стават все по-добри, като специално при движение по магистрала, комфортът е дори впечатляващ. Независимо от факта, че стегнатата настройка на ходовата част има за цел да осигури стабилно поведение върху твърда настилка, в основната си философия Pajero си остава класически представител на старата офроуд-школа. За щастие това не влияе негативно на сигурността на пътя – спирачната система се доказва като ефективна и надеждна даже при големи натоварвания, в граничен режим новият модел на Mitsubishi показва ясно изразена склонност към недозавиване, но дори при рязка смяна на посоката в такива критични ситуации поведението на автомобила остава контролируемо.
Един истински всъдеход, направен по традиционна рецепта
Системата за задвижване на четирите колела категорично причислява автомобила към безкомпромисните всъдеходи, пред които почти няма непреодолими препятствия. В основата на използваната технология е централен диференциал с Visco-блокаж. В нормални ситуации разпределението на въртящия момент е 33 процента към предните срещу 67 процента към задните колела. Блокиращото действие на диференциала намалява предаваната към колелата с по-лошо сцепление мощност. При нужда задвижването може да се прехвърли изцяло към предните или задните колела, а за най-трудните ситуации е предвиден и понижаващ режим на трансмисията.
Когато Pajero се задвижва от 3,8-литровия бензинов V6-мотор с добре настроена петстепенна автоматична трансмисия, всяка измината отсечка се превръща в награда за притежателите на бензиностанции. Среден разход от 16,7 литра на 100 километра би бил приемлив в случай, че характеристиките на двигателя бяха на най-блестящо ниво. За съжаление, при Pajero впечатленията от мощта и маниерите на работата на двигателя са задоволителни и нищо повече. Вярно е, че чудовищният разход на гориво е част от репертоара на един класически бензинов всъдеход. Но това с положителност не е една от традициите, които си заслужава да бъдат спазвани на всяка цена...
ilian
Po prinzip SUV-ovete,koito sa prednazna4eni za po-seriozni off-road izpitaniq,imat dosta durven vun6en vid,a i dvigatelite im sa slabi.