През първите четири месеца на 2020 г. марката продаде 30 085 автомобила в Европа
Новите инициативи на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi задължават своите членове да представят свои собствени средносрочни планове. Nissan вече го направи, Renault също, а Mitsubishi мълчи, сякаш всичко е ясно без думи. Схемата лидер-последовател предписва консолидация на „трите диаманта” в районите АСЕАН и Океания, но не очертава как Mitsubishi сега ще работи в Европа. Как? "В момента всичко това не е много ясно за нас", каза Такао Като, генерален директор, цитиран от Automotive News. „Имаме нужда от повече време, за да определим бъдещата посока в Европа.“
Според асоциацията ACEA през първите четири месеца на 2020 г. Mitsubishi продаде 30 085 автомобила в Европа, като държи пазарен дял от 1,1%. Outlander се счита за най-популярния модел в ЕС, особено хибридния (на снимката). Второто място отива при хечбека Mirage.
Такао Като работи в Mitsubishi от 36 години, но стана изпълнителен директор само преди година. Мениджърът знае от първа ръка спецификата на Югоизточна Азия, където компанията му трябва да "води" оттук нататък, защото той лично лансира Xpander в Индонезия. Но Европа за него, изглежда, е пълен мрак .
Всички модели на Mitsubishi за Европа се произвеждат в Азия (обемите са твърде малки за локализация), с изключение на минивана Express, който Renault произвежда във Франция за продажби в АСЕАН и Австралия. През последните няколко години компанията понася загуби от продажбите в ЕС: загубите за тримесечието се оценяват на 130 млн. долара. Ситуацията в Русия е по-различна, но също така не е лесна, тъй като автомобилите са локално сглобени от съвместното предприятие RSMA (Peugeot Citroen Mitsubishi Automotive), тоест “диамантите” са част от съюз на конкуренти. А освен това Mitsubishi е още трябва да "води" в сегмента на хибридите PHEV... Представители на компанията твърдят, че стратегията им ще бъсе обявено "след няколко седмици".