Моделната гама на дъщерната компания на Toyota в момента се състои от пет автомобила
Toyota реши да сложи край на марката Scion, която е фокусирана върху младите купувачи в Северна Америка. Тази информация все още не е официална, но медии пишат, че вече са "затворени магазини", като се позовават на служители, които вече са пред уволнение. На работа ще останат само тези, които трябва до края на лятото да продадат останалите наличности. Други ще се опитат да си намерят работа в Toyota.
Тази година Scion трябваше да отпразнува 14-ата годишнина от излизането на първия кросоувър на марката, чиято концепция беше предвестник на Scion C-HR (на снимката).
Моделната гама на Scion в момента се състои от пет автомобила - седана Scion IA, купето Scion TC и Scion FR-S, хечбековете Scion XB и Scion IM. Последните нови модели - — iA и iM, шефът на компанията Дъг Mерт представи през април миналата година по време на автомобилното изложение в Ню Йорк.
Каква е причината? Твърди се, японците не са доволни от резултатите на продажби през 2015 г.: Scion в САЩ се класира на 29-и място от всичко възможни 35 марки, с реализирани 56 167 автомобила (според Toyota един такъв тираж не отговаря на вложените средства и води до големи загуби). Освен това марката на младостта не е в състояние да достигне целевата аудитория (да речем, че средната възраст на купувачите е 49 години). Тъй като всички автомобили Scion са префасонирани модели на Toyota, няма да е много трудно компанията-майка да пренасочи освободения производствен капацитет. Официално становище за преустановяване на дейността на марката може да се появи днес.