Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Монтедземоло: Отборите могат да си направят собствен шампионат

13.05.2011 15:40
Туит

Президентът на Ferrari Лука ди Монтедземоло коментира, че отборите във Формула 1 приемат съвсем открито идеята за сформиране на нов шампионат по принципа на Националната баскетболна асоциация в САЩ.

Монтедземоло неведнъж е споделял този си възглед, но любопитното в случая е, че коментарът на италианеца идва седмица, след като News Corporation публично заяви интереса си да придобие търговските права върху Формула 1, както и по време на течащите в момента преговори за ново споразумение „Конкорд“. Няма как да пропуснем и факта, че партньор на News Corporation в случая е инвестиционна компания EXOR, която е оглавявана от Джон Елкам, председател и изпълнителен директор на Fiat, която пък от своя страна е собственик на Ferrari.

„Мисля, че трябва да бъдем много прагматични“, коментира Монтедземоло пред BBC. „В края на 2012 г. договорът на всеки един отбор със CVC (Capital Partners) ще изтече. Така че имаме три алтернативи. Подновяваме го или на теория, както направиха баскетболните отбори в САЩ и то с голям успех, създаваме наша обща компания като NBA. Тя ще се занимава с провеждането на състезанията, телевизионните права и т.н. Третият вариант е да изберем различен партньор. Бърни Екълстоун свърши много добра работа, но той вече продаде на три пъти (Формула 1), така че отдавна не я притежава. Тя е собственост на CVC, но отборите в крайна сметка ще решават. В края на 2012 г. договорите изтичат, така че на теория CVC не притежава нищо. Мисля, че е важно да разполагаме с алтернативи. Ще видим, все още имаме време.“

Монтедземоло също не пропусна и възможността да критикува новите правила във Формула 1, въпреки че отзивът към тях като цяло е положителен.

"Отидохме прекалено далеч с изкуствените елементи. Все едно да накараме футболистите да играят с маратонки за тенис на мокър терен. Толкова много спирания в бокса... Вижте, и аз искам да има съперничество, но не в боксовете, а на пистата. В последния старт имаше над 80 пита. Това е прекалено. Вече никой не разбира какво се случва, защото когато някой излезе от бокса и самият той не е наясно на коя позиция е. Отидохме прекалено надалеч с автомобилите, има прекалено много бутони. Пилотът трябва да се фокусира именно върху тях и кога има правото да изпревари. Ferrari ще натиска докрай с помощта на своя авторитет, пред ФИА и пред останалите отбори, за да не станат нещата неконтролируеми. Мисля, че това може да създаде проблеми на телевизионните хора, както и на пистата.

Президентът на Ferrari е категоричен също, че Формула 1 трябва да търси нови методи на комуникация със своите фенове. „Искаме да инвестираме в САЩ. Трябва да се концентрираме и върху използването на нови технологии за хората, които гледат Формула 1 по телевизията, за потребителите на iPad, на Интернет. Ето защо мисля, че сме на прага на един много важен момент. Ще имаме състезания в Русия и Индия. Благодарение на Бърни Екълстоун Формула 1 стана световен спорт. Сега обаче трябва да намерим най-доброто решение. Важно е да се инвестира в бъдещето.“

Коментари
comments powered by Disqus