Президентът на Ferrari Лука ди Монтедземоло вярва, че краят на ерата Бърни Екълстоун и Макс Мозли във Формула 1 е близо. Според италианеца стратегията разделяй и владей вече е неприложима заради единството в Асоциацията на отборите във Формула 1 (FOTA).
Монтедземоло, който е и президент на асоциацията, вярва, че хармонията във FOTA е следствие от това, че отборите са осъзнали какви загуби понасят, оставяйки цялата власт в ръцете на Екълстоун и Мозли. Според 61-годишният италианец стратегията „разделяй и владей“ няма да бъде приложима в бъдеще и Формула 1 ще поеме по нов път.„Времето си върви, след някоя и друга година и аз ще се оттегля“, разказва Монтедземоло пред Gazzetta dello Sport. „Кризата вероятно стимулира обновяването на спорта, което така или иначе щеше да се случи. Познавам Екълстоун от 1973 година и мисля, че свърши страхотна работа. Но преди няколко години се появиха и противоречията. Казах, че е алчен, тъй като 70 процента от приходите отиваха за него, а 30 процента – за отборите. Сега сме 50 на 50. И това трябва да се промени, но да видим. Сигурното е, че стратегията разделяй и владей повече няма да работи.“
Ресурсът на двигателите през 2009 година ще бъде увеличен на три състезания, логично и доставната цена за независимите тимове ще бъде по-ниска, тъй като на сезон всеки тим ще има право да ползва максимум 20 единици. С прилагането на тази стратегия FOTA успя да отбие първата атака на Мозли за въвеждане на стандартни V8. Ако в крайна сметка обаче идеята на дипломирания юрист се реализира, производителите ще напуснат шампионата, вярва Монтедземоло.
„Ако въведат стандартните двигатели, четири, може би пет производителя ще си тръгнат. И то имам предвид четири или пет без Ferrari, което значи всички. Откакто всички отбори се събрахме в Маранело през юли, се взеха много значими решения. През 2009 ще използваме два пъти по малко двигатели, а през 2012 година ще имаме нужда от ограничени наполовина бюджети.“
Междувременно техническият директор на отбора Алдо Коста, ръководителят в отдела „Двигатели“ Жил Симон и главният дизайнер Никола Томбазис признаха, че развойната дейност по системата за регенериране на кинетична енергия изостава и че инвестициите в тази насока са прекалено високи на фона на глобалната финансова криза. Техните притеснения обаче могат да бъдат разсеяни от новината, че индийският автомобилен производител ТАТА ще спонсорира Ferrari догодина.