Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

MotoGP: Грешна стъпка

30.08.2009 23:44
Туит

Само преди две седмици изглеждаше, че изходът на шампионската титла в най-големия клас на световния шампионат по мотоциклетизъм на писта MotoGP е предрешена. С падането си в Гран при на Индианаполис Валентино Роси на практика върна в играта своя съотборник Хорхе Лоренцо.

В уикенда за Гран при на Индианаполис доминираше Даниел Педроса, който бе най-бърз по време на свободните тренировки, а след това и в квалификационната сесия, оставяйки зад себе си Лоренцо на половин секунда и Роси на почти още толкова. По всичко личеше, че дребничкият испанец е дошъл за втора победа този сезон на американска земя, но не би.

Пилотът на Honda поведе колоната след първия завой, нещо, което Дани прави за кой ли път през този сезон. Той остана начело само няколко обиколки и падна. За щастие този път се размина без контузии, а освен това се върна и в състезанието, като в крайна сметка завърши десети с поредица майсторски изпреварвания в последните обиколки, за да спечели шест точки в борбата за третото място в шампионата.

Лидер след падането на Педроса стана Роси, който изпревари в началото Лоренцо за втората позиция. Двамата съекипници бързо се отделиха от основната група, в която приятната изненада този път се казваше Алекс де Анжелис, а освен него там бяха Колин Едуардс и Ники Хейдън.

Няколко обиколки Лоренцо бе в ролята на догонващ, но накрая предприе успешна атака и изпревари „Доктора” на спирането за първия завой. Изглежда атаката свари Валентино неподготвен и наруши траекторията му на влизане в завоя, което се отрази и на подхода му към втория завой и в следващия момент шампионът се оказа извън идеалната крива, мотоциклетът му поднесе и той падна. Ниското падане и зоната за сигурност от трева помогнаха на Роси бързо да стане и да се върне в надпреварата, но в машината му явно имаше проблеми, влезе в бокса и повече не се върна на трасето, въпреки че механиците му бяха подготвили резервната машина.

Лишен от присъствието на най-сериозния си и опасен противник на пистата, за Лоренцо не оставаше нищо друго, освен да завърши състезанието като лидер и да стопи половината от преднината на Валентино Роси във временното класиране. Възраждането на амбициите на Хорхе, току-що подписал за още една година с тима на Yamaha, бяха демонстрирани по възможно най-колоритния начин, след като той финишира. Вживял се в ролята на Капитан Америка, Лоренцо не можеше да се нарадва на победата си. По-скоро обаче си личеше, че испанецът преиграва в желанието си да наподобява и в това отношение на своя съотборник и най-опасен съперник. Едно е ясно – Лоренцо бързо се учи и нищо чудно в оставащите пет състезания до края на сезона да поднесе още изненади.

Коментари
comments powered by Disqus