Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

MotoGP: Маркес е най-младият световен шампион

10.11.2013 15:58
Туит
MotoGP: Маркес е най-младият световен шампион

Пилотът на Honda Марк Маркес стана най-младият световен шампион в историята на MotoGP, след като завърши на трето място в Гран при на Валенсия. Хорхе Лоренсо очаквано спечели последната надпревара за сезона.

20-годишният Маркес триумфира с титлата в най-престижната мотоциклетна категория още при дебютния си сезон и е едва първият, повторил постижението на Кени Робъртс от 1978 година. Третата позиция беше напълно достатъчна за испанеца да детронира своя сънародник Хорхе Лоренсо. Пилотът на Yamaha взе задължителната за него победа след спираща дъха битка с Дани Педроса в първите десетина обиколки, но не успя да заличи точковия аванс на новака в "кралския" клас.

"Истината е, че бях много нервен преди състезанието, въпреки че на журналистите казах, че не съм. В началото Хорхе Лоренсо опита да направи своето състезание, а аз не знаех какво да направя - да го притискам или не", коментира Маркес след финала. "Сбъднах мечтата си. Вероятно е доста рано, защото не го очаквах!"

Лоренсо направи всичко по силите си и се изстреля на старта, а потеглилият от полпозишън Маркес остана зад него и своя съотборник Педроса. В началото неговата тактика видимо беше да забави колоната зад себе си с надеждата останалите пилоти да създадат проблеми за лидера в шампионата, но вместо това Педроса го притисна и двамата поведоха епичен двубой.

Те си размениха първата позиция цели шест пъти само в първите седем обиколки, като пилотът на Yamaha винаги успяваше да се върне начело. Всичко това се развиваше директно пред погледа на Маркес, а кулминацията в борбата на първите двама дойде малко по-късно.

Педроса за пореден път пое водачеството в първия завой, но във втория Лоренсо спря в задницата му и двамата поеха към външната част на кривата. Маркес веднага мина пред тях, двукратният шампион успя да се върне зад него, докато вторият пилот на Honda остана едва пети.

Стюардите оставиха разследването на ситуацията за след състезанието, а Лоренсо бързо настигна новия лидер. Маркес отстъпи първото място без излишна агресия в защита и след две-три атаки реши да играе на сигурно и пусна съперника си напред.

Лоренсо от своя страна тръгна да показва кой е по-бърз и със смазващо темпо записа осмата си победа за сезона срещу шест за Маркес. Назад Педроса нямаше особени проблеми с Алваро Баутиста (Honda Gresini) и Валентино Роси (Yamaha), а след изпреварването им беше пропуснат напред от своя съотборник и финишира втори.

Маркес завърши впечатляващия си първи сезон в MotoGP с четири точки преднина спрямо Лоренсо. При конструкторите Honda взе титлата в аванс и приключва годината с 8 точки пред Yamaha.

Коментари
comments powered by Disqus