Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

MotoGP: Педроса спечели финалната Гран при на Валенсия

12.11.2012 10:58
Туит

Дани Педроса спечели уникалната Гран при на Валенсия, с която приключи сезон 2012 в MotoGP. Новият шампион Хорхе Лоренсо (Yamaha) отпадна.

Лоренсо бе притиснат от своя сънародник Дани Педроса, когато опита да затвори с обиколка Джеймс Елисън (Paul Bird Aprilla). Пилотът на Yamaha стъпи на мократа част от пистата "Рикардо Тормо", изгуби контрол над задната гума и след дълга битка да овладее мотора беше изхвърлен от него и падна тежко по гръб, преди да се дотъркаля в чакъла.

Испанецът се измъкна невредим и в негово отсъствие Педроса вече само трябваше да стигне до финала, като отвори повече от 20-секунден аванс пред втория. Пилотът на Honda напълно заслужи трудната си победа в състезание, в което драмата започна още преди старта.

Изсъхващата настилка внесе суматоха при избора на гуми в падока и доведе до промени в последните секунди преди началото на надпреварата. По-голямата част от колоната заложи на мокри, а Лоренсо рискува и не след дълго стартът със сликове му се отплати. Няколко състезатели, сред които и Педроса, усетиха каква е ситуацията в загряващата обиколка и я завършиха в бокса, където набързо смениха моторите си, оборудвани със сликове.

Така Педроса се отказа от извоювания с много борба полпозишън, но намали драстично загубите си за очакваното по-късно спиране в състезанието за смяна на мотора с мокри гуми за такъв, подготвен за сухо. Лоренсо остана сам на първа редица, но се смъкна до 11-а позиция докато успее да загрее сликовете си. Когато това стана, той бързо се изкачи на пето място, а в края на третата обиколка излезе начело и остана там до падането си.

Докато Лоренсо се бореше в задни позиции, за първи път в историята на MotoGP лидер на колоната беше пилот със CRT машина. Представителят на домакините Алекс Еспаргаро се възползва максимално от изравнените заради дъжда възможности на моторите и в началото дръпна леко напред, като дори след отстъпеното място на Андреа Довициозо (Yamaha Tech 3) продължи да поддържа темпото му. С изсъхването на пистата обаче испанецът бързо се свлече в подреждането и само десет тура по-късно вече беше затворен с обиколка.

Освен Лоренсо още няколко пилоти станаха жертва на променливите условия на "Рикардо Тормо". Сред тях беше Щефан Брадл (LCR Honda), който отиваше към първо качване на подиума, а след него в чакъла завърши и движещият се втори Кал Кръчлоу (Yamaha Tech 3).

От драмата на трасето се възползва пилотът на Yamaha Кацуюки Накасага, заменил контузения Бен Спийс. Японецът излезе на второ място и го задържа до карирания флаг. Последната свободна позиция на почетната стълбичка изглежда щеше да заеме направилият силен сезон Алваро Баутиста (Honda Gresini), но тур преди края Кейси Стоунър  (Honda) го изпревари.

Двукратният световен шампион, за когото това беше последно състезание в MotoGP, стартира с гуми за мокро и в средата на надпреварата изостана заради минаването през пита за смяна на мотора. След него австралиецът започна с лекота да си пробива обратно път напред. Така 27-годишният Стоунър прекрати кратката си, но успешна кариера с победа и подиум в последните си два старта.

Италианецът Микеле Пиро се представи великолепно и изведе своя CRT Gresini FTR-Honda до пето място във Валенсия. Довизиозо се нареди зад него, след като загуби време при стартирането на втория си мотор в бокса, следван от Карел Ейбрахам (Cardion Ducati) и Данило Петручи (Ioda-Suter).

Седемкратният световен шампион Валентино Роси завърши десети в последното си състезание за Ducati, преди да се завърне в Yamaha. Италианецът беше затворен с обиколка цели 14 тура преди края, което беше точно олицетворение на двете му безславни години с италианския тим.

Пълните резултати от Гран при на Валенсия може да видите тук, а крайното класиране за шампионата - тук

Коментари
comments powered by Disqus