Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

MotoGP: Роси закръгли победите си на 100

27.06.2009 17:07
Туит

Най-добрият съвременен мотоциклетист Валентино Роси стана едва вторият пилот в историята на световния шампионат на ФИМ спечелил трицифрено число победи след успеха си в холандската Гран при на пистата „Ассен”.

Роси стартира от първа позиция, но след първия завой лидер на колоната се оказа тръгналият до него от челна редица испанец Даниел Педроса. Втори бе „Доктора”, а зад него трети се движеше Кейси Стонър, плътно следван от Крис Вермюлен. Още преди края на първата обиколка Стонър и Роси лесно изпревариха все още страдащият от многобройните си контузии Педроса, а няколко обиколки по-късно испанецът допусна грешка, изпусна предницата на своя мотоциклет, падна и с това участието му в Гран при на Холандия приключи. Малко по-назад се движеше и неговият съотборник Андреа Довициозо, но той допусна същата грешка и отпадна няколко тура по-късно.

Стонър бе лесна плячка на Роси, който с лекота мина покрай австралиеца и излезе начело. Назад зле стартиралият за пореден път Хорхе Лоренцо постепенно навакса изоставането и на свой ред също мина покрай значително по-бавния от него пилот на Ducati. В този ранен етап Лоренцо се опита да догони настоящия шампион в „Кралския клас”, но задачата се оказа непосилна за младия испанец. Няколко обиколки Лоренцо се опитваше да настигне своя именит съотборник, след което постепенно започна да изостава, а напред Роси се устреми към поредната си победа.

Преди състезанието начело във временното класирани бе триумвирата Роси-Лоренцо-Стонър с по 106 точки. В същият ред те тримата финишираха в надпреварата на единствената писта, приемала без прекъсване световния шампионат от неговото основаване през 1949 г. Така Роси спечели юбилейната стотна победа на трасето, неслучайно наречено „Катедрала на мотоциклетния спорт” и стана едва вторият пилот в историята, направил това след легендата Джакомо Агостини, който има 122 успеха, наред с 15-те световни титли в класовете 350 и 500 куб. см през 60-те и 70-те години на миналия век.

Коментари
comments powered by Disqus