Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мозли: Формула 1 не може да продължава по този път!

08.10.2008 12:10
Туит
Мозли: Формула 1 не може да продължава по този път!

Президентът на ФИА Макс Мозли предупреждава, че Формула 1 може да има сериозни затруднения, ако не успее да реализира идеите си за драстично намаляване на бюджетите през 2010 година.

Вчера ФИА отново подчерта, че ако новосформираната асоциация на отборите във Формула 1 (FOTA) не успее да постигне консенсус относно бъдещите механизми за ограничаване на разходите в спорта, ще поеме нещата в свои ръце и сама ще вземе необходимите мерки за реализацията на този план. Според Мозли бъдещето на три от настоящите отбори е под въпрос, ако и през 2010 година бюджетите останат непроменени.

„Беше очевидно, още преди да се появят икономическите проблеми в глобален мащаб, че Формула 1 е нестабилна”, коментира Мозли пред BBC. „Да направим простата сметка. Един от отборите в дъното на таблицата няма как да спечели повече от 40 милиона евро, включително и от парите на Бърни (Екълстоун). Нека кажем 30-35 милиона паунда. Това са наистина много пари в реалния свят, но за Формула? За да бъдеш на стартовата решетка, ти трябват минимум два, дори три пъти повече средства, в противен случай неизменно ще си на дъното.”

„Не може да въртиш бизнес, в който разходите са ти два или три пъти по-големи от приходите. Или поне не задълго. Всичко зависи от състоянието на милионерите или по-скоро на милиардерите, тук вече няма милионери, от собственика на Kingfisher Виджей Маля, или от Дитрих Матешиц и Red Bull. Без тях тези отбори (Force India, Red Bull и Toro Rosso) нямаше да съществуват.”

„Вече имаме четири празни места на грида, на път сме да изгубим още два или три отбора. Формула 1 не може да продължава по този път, това отдавна е очевидно. В момента имаме 20 автомобила, ако се оттеглят още два тима, стават 16, а при три – 14. В този момент стартовата решетка няма да изглежда особено обещаващо.”

„Някои от производителите може да срещат трудности дори и сега, погледнете цените на техните акции на борсата, доходоностността им, продажбите им. Дните, когато бяха готови да хвърлят по 100, 200, 300 милиона евро на година, каквито са разходите на големите компании във Формула 1, приключиха. Наистина смятам, че ситуацията е сериозна. Ако не се справим с това до 2010 година, ще загазим здраво. Може да изкараме 2009-а, но ако не сме готови до 2010-а, ни очакват сериозни проблеми.”

Мозли вярва, че ключовите зони, които ще позволят ограничаване на разходите в близко бъдеще, са двигателите и скоростните кутии. „Имаме най-различни опции, но най-належащо е да се насочим към двигателния отсек."

"Понастоящем, както сами може да видите, двигателите и скоростните кутии за един независим тим струват около 30 милиона евро на сезон. Пет процента от тази сума може да е напълно достатъчна за това, без никой от трибуните да забележи разликата."

"Дори тимовете с най-големи бюджети ще се възползват с удоволствие от възможността да спестят 100 или 200 милиона евро на година. Имаме достатъчно много средства, за да направим така, че те да не се харчат толкова много пари, но те могат да се реализират единствено с помощта на драстични промени.”

Коментари
comments powered by Disqus