Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мозли: Крайният срок е петък

17.06.2009 18:11
Туит
Мозли: Крайният срок е петък

Кризата във Формула 1 постепенно върви към своя финал, след като днес осемте тима на FOTA информираха ФИА, че са склонни да оттеглят част от изискванията си в „името на спорта“. Дали обаче Макс Мозли също е готов на компромиси?

Предложението на отборите е лимитираният бюджет, дефиниран от FOTA като „ограничаване на ресурсите“, да бъде контролиран от независима група финансови специалисти, като годишните резултати ще се предоставят на ФИА. Отговорът на Мозли е положителен: „Още преди време обсъждахме и приехме идеята реномиран одитор да представя доклада за разходите, подписан от борда на директорите на съответната компания“. Президентът на ФИА обаче не пропуска да подчертае и минусите в пакета от мерки, които FOTA предостави на федерацията. „Основният проблем в предложението на FOTA е, че няма конкретна цифра (за лимитирания бюджет). Отборите трябва да знаят с какви ограничения да се съобразяват.“

От ФИА по-рано дадоха своето съгласие горната граница на разходите през 2010 г. да бъде 100 милиона евро, а едва през 2011 г. да се въведе първоначално планираният лимит от 45 милиона. Какво обаче ще е крайното решение, все още никой не знае.

FOTA поиска също крайният срок за оттегляне на условията, прикрепени към заявките на осемте нейни представители, да бъде удължен до 1 юли (понастоящем е 19 юни). Мозли обаче е категоричен, че „останалите кандидати“ за място на стартовата решетка трябва да получат окончателен отговор „не по късно от този петък".

Президентът на ФИА отхвърли и молбата за активна работа по новото споразумение „Конкорд“. „Нашето предложение е всички страни да подпишат отново споразумението от 1998 година. Тогава ще можем спокойно да преговаряме по новия „Конкорд“, тъй като ще се ползваме с протекциите от 1998-а. В крайна сметка, цели десет години сме работили въз основа на него, така че няколко седмици или месеца няма да навредят“, категоричен е Мозли.

От Асоциацията на отборите поискаха Cosworth да не използва двигателите си от 2006 година, които ще получат по-висок лимит на максималните обороти. Президентът на ФИА обаче контрааргументира с изказването, че британската компания „няма нито нужното време, нито нужните ресурси, за да преработи единиците си“. Същевременно Мозли допълни, че трите отбора, които ще използват двигателите на Cosworth, няма да имат никакво предимство в тази област.

„Предлагаме ви да подпишете правилата за 2010 г. такива, каквито са публикувани сега... Ако е необходимо, ще бъдат коригирани в съответствие с нужните процедури“, допълва Мозли, подчертавайки, че всеки един от отборите във FOTA ще получи съвсем скоро окончателно предложение. Ако то бъде подписано от тим-шефовете и върнато на ФИА до изтичането на крайния срок, заявките ще се считат за безусловни и отборите ще получат място на стартовата решетка за сезон 2010.

Коментари
comments powered by Disqus