Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мозли: Лимитираният бюджет е от полза за всички

30.01.2008 19:01 4
4
2571828518
Туит
Мозли: Лимитираният бюджет е от полза за всички

В четвъртък представители на всички единайсет отбора във Формула 1 ще се срещнат в Париж с техническия консултант на ФИА Тони Пърнъл, за да обсъдят предложението за въвеждане на лимитиран бюджет. Ден по-рано Макс Мозли представя вижданията си върху проекта пред Autosport.

Президентът на ФИА вярва, че има достатъчно надеждни механизми, за да се гарантира спазването на финансовите ограничения. „Опитът, който имаме по случая с McLaren и Ferrari през миналия сезон показва, че ако разгърнем наличния потенциал, можем да разкрием почти всеки детайл. Вероятността отбор да направи нещо, без да го декларира, като тайни доставки например, е минимална. Мисля, че няма да имаме проблеми в тази насока, но се още е прекалено рано за заключения.“

Идеята, която Мозли представя, цели налагането на такъв лимит върху отборите, който в началото да не провокира драматични промени в структурата и процесите на работа. Постепенно обаче позволените разходи ще се ограничават допълнително с всеки следващ сезон, за да се стигне до етапа, в който независимите тимове ще са на печалба от участието си във Формула 1.

Според дипломирания адвокат отборите имат достатъчно причини да подкрепят тази идея. „Тимовете на производителите са наясно, че колкото по-ниски са разходите, толкова по-голям е шансът компанията да продължи да участва във Формула 1“, категоричен е Мозли. „Независимите отбори също добре знаят, че ако разходите им не намалеят драстично, печалбата е невъзможна, което логично ще ги извади от бизнеса. Всички страни имат полза от подобен подход. В момента автомобилната индустрия е леко неспокойна, заради прогнозите за рецесия на пазара. Погледнете към производителите във Формула 1, акциите им започнаха да падат още през лятото, което означава, че очакванията са за по-малка печалба. Ако това наистина се случи, помислете си - най-лесният начин да прибавят към бюджета 100 милиона или 200 милиона долара е да прекратят програмите си във Формула 1. Със сигурност тази потенциална възможност притеснява отборите.“

Мозли признава, че не е изключено схемата с лимитирания бюджет да провокира появата на все повече В-отбори, но че и механизмите за овладяването на този проблем не са толкова сложни. „Нека приемем, че Honda получава информация от Super Aguri. Нашите „данъчни“ инспектори ще кажат: „Имаш данни на Super Aguri. Те съответстват на сумата Х!“. Аналогичен пример - ако два големи отбора решат да използват един аеродинамичен тунел, те ще бъдат фактурирани поотделно, независимо от това дали са си поделили разходите или не.“

Формула 1 е висококонкурентна среда, където се работи на границата със законово приетите норми, понякога дори се нарушават или пренебрегват, допълва Мозли. Когато има неясноти, проблемните зони ще се дискутират . „Отборите не търсят механизми как да измамят, а как да се възползват по максимално добър начин от поставените ограничения. Има съществена разлика между двата процеса. Най-трудното остава да определим границите и какви ще са евентуалните санкции, ако те се нарушат. Един от механизмите, които обсъждаме, е при неясноти, отборите да задават въпросите си към нас. Идеята е да използваме схемата, която се налага върху техническата страна на Формула 1, където тимовете с консултират с Чарли (Уайтинг).“

На въпроса каква ще бъдат икономиите от въвеждането на концепцията за лимитиран бюджет, Мозли отговаря: „Да призная, не знам. Не съм правил все още точни изчисления. Мисля, че ако се вземе всичко предвид, оборотът във Формула 1, включително и двигателите, на този етап възлиза между два и три милиарда. Ще съм разочарован, ако не редуцираме сумата наполовина.“

Коментари

Кирил
А по-добре ли е Ferrari и McLaren да нямат конкуренция дълги години напред и накрая във Формула 1 да останат три-четири отбора както е във WRC.

marlboro
тоя е пален к*р иска да прецака големите тимове и накрая супер агрури магури педрури да земат да печелят!!еми извиняваите мноооооо ама те даже нямат собствен двигател ве да го е*а

mihail
tva e pulno bezumie ni6to ne se znae za biujete po konkretno ama te samo se 4ydqt kak da susipq nai dobrite otbori ot sorta na ferrari,maclarun i o6te nqkolko.kato se oto4ni kukuv 6tee otpysnatiq biujet togava da se vuvejda

Кирил
Лично за мен това е едно от малкото разумни решения, които ФИА е предлагала през последните години!

comments powered by Disqus