Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мозли: На прага сме на пълна катастрофа

06.02.2009 09:13
Туит
Мозли: На прага сме на пълна катастрофа

Президентът на ФИА Макс Мозли предупреди, че няма да има компромиси по отношение на мерките за намаляване на разходите във Формула 1 през 2010 г., защото спортът е на прага на най-голямата криза от 40 години насам.

Мозли е на мнение, че ако ФИА не натиска за драстично намаляване на бюджетите, още няколко тима ще се оттеглят в края на годината. За да предотврати подобен сценарий, той ще настоява за ограничаване на разходите до 50 милиона евро за сезон посредством  използването на повече стандартизирани компоненти и въвеждането на нискобюджетни двигатели и скоростни кутии.

„Това е най-голямата криза, с която съм се сблъсквал след края на 60-те”, коментира 68-годишният британец. „Ако не се вземат нужните мерки, мисля, че на стартовата решетка през 2010 година ще имаме още по-малко отбори.”

За да не се случи това, ФИА ще предложи работния вариант на новите регулации още през пролетта, с който отборите няма как да не се съгласят. „Ние сме, как да го кажа, във форсмажорна ситуация”, обяснява Мозли причината за авторитарните действия на Федерацията.

Според президента на ФИА финансовата ситуация в спорта ще се влошава, през следващите няколко години търговските приходи ще намалеят значително, което провокира вземането на бързи и адекватни мерки сега. „Имам чувството, че общият приход ще върви надолу с по-сериозни темпове отколкото ние с намаляването на разходите. Ако това се случи, няма място за компромиси. На 10 декември се срещнахме с FOTA, но ситуацията сега е много по-лоша спрямо тогава. Автомобилната индустрия е като бедстващ самолет – всеки иска да се измъкне от него възможно най-бързо, но не знае какво точно се случва.”

Мозли вярва, че Формула 1 е поела по грешен път, оставяйки разходите да излязат извън контрол, и че ограничаването на бюджетите е най-доброто решение както за производителите, така и за независимите тимове. „Отборите са дали своето съгласие (относно намаляването на разходите), но те не искат да става толкова бързо. Аз обаче съм на мнение, че това трябва да се случи в максимално кратки срокове. Обратното ще нанесе голяма вреда на Формула 1."

"Имаме две свободни места, вероятно три, ако не се намери решение за Honda. В Премиершип например е немислимо подобно нещо да се случи. Значи нещо не е наред с Формула 1. И това, което не е наред, е че на „входа” на шампионата има огромни препятствия. И досега положението не беше розово, но в момента е пълна катастрофа. Трябва да сложим край на това. Според нас 2010 година е най-удачният момент и ще натискаме отборите да се съгласят.”

Въпреки притесненията относно настоящата ситуация, Мозли вярва, че благодарение на бързите мерки от страна на ФИА през 2010 година на стартовата решетка може отново да имаме 12 тима. Британецът допълни още, че претенциите на състезателите за намаляване на таксите за суперлиценза са „пълни глупости” и че към ФИА наистина са били отправени запитвания от страна на американска група за участие във Формула 1.

Коментари
comments powered by Disqus