Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мозли: Не се залъгвайте с биогоривата

07.04.2009 15:29
Туит
Мозли: Не се залъгвайте с биогоривата

Президентът на ФИА е скептично настроен към използването на биогорива във Формула 1.

Ричард Брансън, който е собственик на Virgin и дъщерната компания за производство на биогорива Gevo, заяви преди две седмици при подписването на договора с Brawn GP, че ще преговаря с ръководството на Формула 1 за използването на биогориво в шампионата. Мозли обаче е скептичен относно евентуалната „зелената революция“ в спорта.

„Очевидно е, че влагаме сериозни усилия в екологичната ориентация на Формула 1“, коментира Мозли. „Не трябва обаче хората да се въодушевяват прекалено от новите идеи за екологичен моторспорт, най-популярната от които са биогоривата. Вече разбрахме че първата генерация биогорива има много сериозен негативен ефект, защото на практика оставя много хора без храна. Суровината за първото поколение биогорива е идентична с ресурсите, които се използват за производството на хранителни продукти. Когато един милиард хора нямат какво да ядат, е просто абсурдно да следваме този път на развитие на горивата.“

„Втората генерация биогорива вероятно ще промени статуквото, но това, към което се стремим във Формула 1, а и планираме за бъдещето на WRC, е да поощряваме максимално ефективното използване на енергията, а не да определяме източника на тази енергия.“

Мозли е категоричен, че въвеждането на системите за регенериране на кинетичната енергия във Формула 1 тази година и предстоящите аналогични проекти в близко бъдеще ще имат много по-голям ефект върху околната среда отколкото биогоривата.

„Автомобилната индустрия се нуждае от технология, която позволява да извлечеш по-голямо количество работа от еднакво количество енергия или гориво“, обяснява Мозли. „KERS е прекрасен пример за този подход. Същaта схема може да се прилага и за енергията, която отделят изпускателната и охладителната системи и която ще се регенерира във Формула 1 през 2013 година.“

Коментари
comments powered by Disqus