Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мозли: Нужни са реформи

08.01.2009 10:58
Туит
Мозли: Нужни са реформи

В официално писмо, адресирано към Ferrari и Асоциацията на отборите във Формула 1 (FOTA), президентът на ФИА е изразил желанието си разходите в спорта да бъдат ограничени допълнително.

Мозли изразява задоволството си от взетите през декември мерки за намаляване на разходите, но с оглед на разрастващата се криза в автомобилната индустрия и нестабилността на съвременната Формула 1, са необходими драстични реформи, смята президентът на ФИА.

„Дори и преди кризата Формула 1 не беше жизнеспособна”, пише Мозли. „Разходите бяха толкова високи, че от доста време имаме свободни места в шампионата. На второ място – невъзможно е да намалим драстично разходите, без да направим радикални промени. Неизбежно е високо ценени досега проекти, съоръжения и за съжаление – хора, да останат извън бъдещето на спорта. Трето – фактът, че наскоро са инвестирани огромни ресурси в скъпи фабрики не е достатъчен аргумент това да продължава. Парите са изхарчени, това е.”

„Задължени сме да предотвратм ситуацията, в която другите започват също да харчат баснословни суми, за да останат на ниво. Четвърто – няма рационален аргумент да продължим да използваме толкова скъпи технологии, които са релевантни единствено за спорта  са непонятни (тоест не провокират никакъв интерес) за публиката”, се казва още в писмото на британеца.

Един от механизмите за „олекотяване” на бюджетите е стандартизирането на най-скъпите компоненти и ограничаването на развойната дейност по аеродинамиката и скоростните кутии, която се нуждае от огромен ресурс, но по никакъв начин не допринася за шоуто.

Друго предложение е максималните обороти на настоящите V8 единици да бъдат допълнително ограничени от 18 000 на 17 000 об./мин, което неминуемо ще повиши ресурса им. Идеите на Мозли включват и стандартно разпределение на теглото между предната и задната ос, за да се неутрализира голямото значение н този фактор по отношение работата на гумите.

Единният доставчик Bridgestone трябва да произвежда по-устойчиви на износване гуми, предлага президентът на ФИА, който отново е представил идеята си за лимит на годишните разходите. „Бюджетите трябва да бъдат намалени до такава степен, че отборите да могат сами да се издържат от парите, които FOM им предоставя в края на сезона”, коментира Мозли.

Идеите за ограничаване на продължителността и дължината на едно състезание, както и използването на медали за сметка на традиционната точкова система, не са рационални, пише още в писмото си Мозли.

Коментари
comments powered by Disqus