Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мозли: Няма как отборите да мамят

28.01.2008 08:01
Туит
Мозли: Няма как отборите да мамят

Почти невъзможно е отборите във Формула 1 да преодолеят наложените от стандартизираната електроника рестрикции за използване на помощни системи, категоричен е президентът на ФИА Макс Мозли.

Техническият правилник на ФИА гласи: „Забранява се оборудването на автомобилите със системи или устройства, които да предотвратяват превъртането на движещите колела или да компенсират прекомерното подаване на газ от страна на пилота. Всяко устройство или система, което уведомява пилота за превъртане на колелата, е забранено.“

Миналата седмица пилотът на Toyota Ярно Трули изрази съмненията си, че част от отборите вече са намерили начин да преодолеят ограниченията на стандартизираната електроника. „Не искам да кажа, че става въпрос за измама, въпреки че в Toyota получаваме твърде притеснителна информация. И все пак, ако анализираме поведението на автомобилите сега и през декември, се забелязват сериозни промени. Някои от тях са твърде съмнителни.“

Президентът на Международната автомобилна федерация Макс Мозли е категоричен, че няма как отборите да нарушат правилата и намира коментарите на Трули за отегчителни. „Ще им бъде изключително трудно. Първо трябва да „надхитриш“ блока за управление на двигателя и второ – по някакъв начин да деактивираш системата на борда на автомобила, която ни информира какво се случва с машината“, коментира Мозли. „Не трябва да забравяме, че техниката, която се използва по време на тестовете, се определя единствено от отборите. По време на състезание това не може да се получи.“

„Отегчавам се, когато слушам подобни коментари. Когато първоначално спряхме лаунч и тракшън контрола във всеки падок се коментираше, че един или друг отбор използва такива системи. В крайна сметка се отказахме от идеята и казахме: „Щом вярвате, че всеки мами, ще махнем забраната върху тази област!“. И какво се случи? Всички автомобили загаснаха на старта. Нито една от системите за лаунч контрол не проработи, поради което въведохме тренировки и в Монако, за да предотвратим евентуалните инциденти на стартовата решетка. Това бе категорично доказателство, че никой никого не е лъгал. Всички обаче говориха за измами.“

Коментари
comments powered by Disqus