Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мозли: От три до шест отбора ще спазят крайния срок

19.05.2009 11:26
Туит
Мозли: От три до шест отбора ще спазят крайния срок

Президентът на ФИА предполага, че само половината от отборите на стартовата решетка, ще подадат своите заявки за участие във Формула 1 през 2010 г. преди крайният срок да изтече на 29 май.

Мозли и изпълнителният директор на Формула 1 Бърни Екълстоун се срещнаха в края на седмицата с представителите на отборите, за да дискутират гласуваните от Световния съвет по-рано промени в правилника за сезон 2010 и въвеждането на лимитирания бюджет. Ferrari, Toyota, Renault, Red Bull и Toro Rosso изразиха публично недоволството си от новия регламент, като обявиха, че ще бойкотират шампионата, ако ФИА не въведе нужните корекции. Федерацията обаче твърдо застана зад първоначалната си идея, което според Мозли може да провокира голяма част от отборите да не подадат в срок заявките си за участие.

Тези тимове, които пропуснат датата 29 май, ще имат възможност да подадат своята заявка по-късно, но единствено при положение, че платят съответната глоба и че 26-те места на стартовата решетка не са заети, обяснява Мозли за Autosport. „Мисля, че от три до шест отбора ще спазят крайния срок. Впоследствие ще дойдат и другите заявки. Ако има място, ще ги приемем, ако не, няма как това да се случи“, категоричен е президентът на ФИА.

На въпроса дали проблемите ще се задълбочат и бъдещето на Формула 1 ще остане неясно до края на настоящия сезон, Мозли отговаря: „Не съм сигурен, че ще се проточи толкова. Поставете се на тяхна позиция, трябва максимално бързо да решат какво искат да правят. Ако смятат да продължат участието си във Формула 1, трябва да дойдат при нас и да преговарят. Ако пък решат да поемат в друга посока, трябва максимално бързо да започнат работа по новите си автомобили. Ситуацията е такава, че ако отборите бойкотират Формула 1, трябва да решат максимално бързо накъде ще поемат – дали ще стартират нови серии, дали ще се състезават в друг шампионат или просто ще спрат. Ако решат да прекратят дейността си, ще имат много по-сериозни проблеми от това да се състезават при условията на ограничен бюджет с оглед на персонала, който работи за тях. Определено бъдещето пред тях е неясно.“

„Когато двете страни преговарят, вероятността да намерят решение на проблема е много голяма. Надявам се здравият разум да надделее. Какъв е проблемът всички да работят с еднакъв бюджет и разпределението на силите да се определя от изобретателността на инженерите? Тази схема е привлекателна за много хора, а и е достатъчно честна. Честно ли е според вас един отбор да разполага с десет пъти по-голям бюджет от друг?“

Асоциацията на отборите от Формула 1, Макс Мозли и Бърни Екълстоун ще продължат преговорите тази седмица в Монако, където ще се проведе шестият кръг за сезон 2009. Днес френският съд ще се произнесе по жалбата на Ferrari, че федерацията не е спазила техническото вето, което Скудерията получи преди време.

Коментари
comments powered by Disqus