Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мозли ще пледира за стандартизация на двигателите

15.10.2008 11:42
Туит
Мозли ще пледира за стандартизация на двигателите

Президентът на ФИА Макс Мозли настоява за стандартизация на компонентите във Формула 1, включително и на двигателите, за да бъдат ограничени разходите в спорта по максимално бърз и ефективен начин.

Следващата седмица Мозли и представителите на FOTA (Асоциацията на отборите във Формула 1) ще се срещнат в Женева, за да дискутират механизмите за подобряване спортния характер и редуциране на разходите в шампионата. Според The Times президентът на ФИА е изпратил предварително на тимовете документ, в който са посочени зоните, които подлежат на промяна.

Според 68-годишният англичанин бюджетът, необходим за поддържането на един отбор във Формула 1, е прекалено висок и ако разходите не намалеят драстично, не е изключено на грида да се появят нови празни места.

Един от механизмите за ограничаване на нужните средства е стандартизацията на двигателите от 2010 година. Първоначално отборите ще изработват сами своите единици по строго определена схема, но през 2013 година ще има единен доставчик на двигатели във Формула 1.

Мозли предлага и използването на повече стандартизирани компоненти – не само по отношение на силовия тракт, а и по окачването, колелата и т.н. Президентът на ФИА иска от отборите и предложения за намаляване на разходите по време на самия състезателен уикенд, като например ограничаване работата по автомобилите.

„ФИА вярва, че финансите във Формула 1 са нестабилни. Дори и преди началото на настоящата глобална криза отборите харчат повече отколкото са печалбите, в това число приходите от спонсорите и от FOM", коментира в писмото си Мозли. "В резултат независимите отбори стават подвластни на благоразположението на богати личности, докато фирмените екипи зависят изцяло от ресурсите на водещите компании.“

„В момента е налице реална опасност, че тези субсидии ще бъдат прекратени. Това означава, че отново ни очаква редуциране на броя участници в шампионата, което при настоящото статукво с два отбора по-малко на стартовата решетка, е неприемливо.“

„Разбирането на ФИА е, че Формула 1 може да бъде стабилна, ако даден екип може да се състезава с бюджет, близък до приходите, които ще получи от FOM в края на сезона.“

Коментари
comments powered by Disqus