Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нарушена концентрация зад волана

06.12.2008 14:33
Туит
Нарушена концентрация зад волана

Многобройните системи в салона на автомобила, които всъщност би трябвало да облекчават шофирането, често разсейват водача, създавайки предпоставка за произшествия. Немският автомобилен клуб ADAC препоръчва да не разучавате функцията на иновативните асистенти в движение.

В салона на модерните автомобили от високия клас забелязваме множество сигнални лампички, които отклоняват вниманието на водача от пътното платно. Проблем при тях е прекаленото количество информация, което те понякога предават нееднозначно. В един момент се изчерпва обхватът на вниманието на водача и той излага себе си, съпровождащите го пасажери и останалите участници в движението на значителен риск.

Разпределяемостта на вниманието от друга страна бива засегната, когато навигационната система в централната конзола е използвана интензивно от шофьора, докато кара. Системите са изключително полезни при търсенето на паркинг в големите мегаполиси например, но след излизане на шосе или магистрала, употребата им за разчитане на карти става рисковано начинание.

Същото се отнася и за многобройните настройки на аудио-системата - в такъв случай погледът на водача трайно се отклонява от пътното платно. При скорост от 150 км/ч за една секунда автомобилът изминава повече от 40 метра, ето защо немският автомобилен клуб ADAC съветва да избягвате обстойни странични занимания, когато шофирате. Ние пък ви съветваме да ги послушате.

Коментари
comments powered by Disqus