BMW M Drive Tour посети България и донесе емоции на 100 участници от цялата страна
През миналия уикенд шосета и магистрали между София и Панагюрище чуха рева на М-моделите на BMW, представени в рамките на международната обиколка BMW M Drive Tour. Този „емоционален тест” (по думите на организаторите) показа почти всички модели, предлагани от подразделението на BMW за спортни автомобили M GmbH. В продължение на два дни над 100 участници от цялата страна имаха възможност да изпитат в реални условия автомобилите BMW M3 Седан, BMW M4 Купе, BMW M5 Седан, и трите версии на BMW M6 – Купе, Гран Купе и Кабриолет, както и особено популярните на българския пазар BMW X6 M и BMW X5 M. Специален партньор на събитието беше Shell България. Веригата осигури бензин от най-високия клас Shell V-Power Nitro+ Racing, гарантиращ разкриването на пълния потенциал на М автомобилите по време на теста.
Мощ и изключителност
Моделите обозначени с „най-мощната буква в света“, съчетават върхови възможности с емоционален дизайн. При разработването им инженерите от BMW M GmbH не се ограничават до постигане на висока мощност и максимална скорост, а целят перфектен баланс и прецизна управляемост. Тестовите автомобили в М Drive Тour бяха богато оборудвани с опции от програмата BMW Individual – специални лакови покрития, ръчно изработени кожени тапицерии и декоративни елементи, както и с пакет Competition, който повишава мощността и добавя ексклузивно оборудване. Наред с това някои от моделите демонстрираха и възможностите за допълнително индивидуализиране и подчертаване на динамичните качества с BMW M Performance аксесоари.
Многообразието от предлагани модели се стреми да отговори на нуждите на разнообразни целеви групи, като им даде възможност да изпитат суперспортно усещане в ежедневието, без да е необходимо да жертват комфорт и функционалност. Неслучайно през последните години пазарното представяне на М моделите в България бележи значителен ръст, а изборът на клиентите обхваща цялата палитра от предложения. Най-популярният модел е BMW X6 M с 37% от доставките, следван от BMW X5 M с 16% и М6 – 16%. Следват BMW M 4 Купе (11%), BMW M3 (10%), BMW M4 Кабриолет и BMW M5 с по 5%. От март 2016 г. гамата от върхови модели е разширена с първото BMW M2 Купе, което също има амбицията за челни позиции сред купувачите на спортни автомобили.
Партньорите от Shell
По време на събитието участниците имаха възможността да се запознаят с последните иновации в горивата Shell представени от д-р Андреас Шефер, учен от екипа на научноизследователския център на Shell в Хамбург, който пристигна в България специално за събитието.
В програмата на M Drive Тour бе включено и посещение на търговски обект Shell. Там бе показана специално оборудвана мобилна лаборатория за инспектиране и сертифициране на качеството на горивата Shell в България, част от съвместната програма на Shell и SGS „Печат за качество“. Чрез специализирана апаратура и 3D прожекция гостите наблюдаваха вътрешността на двигателя на автомобила. Те видяха „на живо“ как горивата Shell V-Power Nitro+ действат на двигателя, възстановяват и поддържат мощността му чрез активна защита.
Партньорството на двете компании сe задълбочи през последните години, след като BMW AG обяви Shell за единствен препоръчан доставчик на първокласни моторни масла за автомобилите BMW M по света, а най-усъвършенстваните горива Shell V-Power дизел и бензин са препоръчвани от BMW.
Наследници на BMW M1
Амбициите на BMW за постигане на изключителна динамика на управлението, най-висока пъргавина и оптимален контрол на автомобила датират от преди повече от 40 години. Тогава, през 1972 г., BMW създава дъщерно дружество BMW Motorsport GmbH, което фокусира работата си върху дейностите, свързани с моторните спортове. Начело на дружеството застава бившият пилот и шеф на екипа на BMW Motorsport Йохен Неерпаш. Той създава мощен състезателен екип, който в следващите години печели за BMW многобройни отличия. Част от дейността на компанията е конструирането на спортни автомобили за ежедневна употреба в обществената пътната мрежа. През 1978 г. своя дебют прави BMW M1 – първият суперспортен автомобил на BMW M, положил основите на традиция, която продължава да определя BMW M и до днес. От началото на 1990 г. компанията приема ново име, което по-точно отразява широкия спектър от възможности, които предлага – BMW M автомобили, BMW Individual и BMW Driver Training. BMW M GmbH превръща буквата "М" в "най-мощната буква в света", символ на възхищение и радост от шофирането в най-висша форма.