Установено е 25-кратно увеличение на стойностите на азотен оксид
Германската асоциация за опазване на околната среда тества за вредни емисии още един автомобил - Renault Espace 1.6 dCi. Френският ван е показал при петте замервания на отработените газове от 13- до 25-кратно повишени емисии на NOx.
Измерванията на отработените газове са извършени от отдела за изпитване към Техническия университет в Берн, Швейцария. Институтът вече е проверявал за емисии на азотен окис (NOx) едно Renault Espace 1.6 dCi (с предно задвижване, с пробег 12 300 км, Eвро 6). Позовавайки се на това и по-специално на автомобилите шофирани в новите европейски цикли (NEFZ), с топъл двигател, тестовете показват много високи емисии на NOx. Стойностите надвишават приетите стойности за Евро 6 от 13 до 25 пъти.
Само при две от изследванията граничните стойности са спазени
Проведени са общо девет отделни измервания, осем в официалния изпитателен цикъл NEFZ и още един,разработен специално от DUH. Преди всяка проверка NEFZ, тестовият автомобил минава през предварителна настройка, която включва или цялостен пробег NEFZ или три повторения при извънградско NEFZ (EUDC). Предварителна настройка се изисква в процедурите на изпитване, за да се гарантира съпоставимост и възпроизводимост на резултатите.
Резултатите от измерването в NEFZ с топъл двигател показват екстремно високи емисии на NOx, със стойности до 2061 мг/км. Разрешени са до 80 мг/км. При два от циклите със студен двигател, стойностите са под пределната стойност и при предварителната подготовка в цикъла извънградско. Едно измерване със студен двигател и предварителна подготовка с NEFZ цикъл също показа превишаване на стойностите от 235 мг NOx/км.
Renault се конфронтира с DUH
Конфронтирайки се с резултатите на DUH, Renault направи изявление, че всички модели, които са в търговската мрежа съответстват на установените норми. През август ADAC тества същия модел Espace и констатира, че фиксираните стойности се спазват. Методите за изпитване на университета в Берн не съответстват на класическия метод за измерване. Както е отбелязано в доклада на университета, тестовете показват широко разпространени резултати и изискват "допълнителни измервания". Възможно най-скоро Renault ще предприеме всички необходими мерки за анализиране на резултатите от изпитването.
Германската асоциация за опазване на околната среда (DUH) подложи на тест за отработени газове Opel Zafira през октомври, след което съобщи, че при определени ситуации на пътя емисиите на азотни оксиди са17 пъти по-високи. Тогава Opel реагира на измерването на отработените газове на DUH и резултатите бяха ревизирани от TÜV Хесен. Ревизията потвърди законните нива на отработени газове на модела.
DUH обяви, че възнамерява да тества повече автомобили за вредни емисии.