Volkswagen, BMW и Daimler ще платят на финладците 2,8 милиарда евро за цифровата картографска услуга Here
Немските автомобилни производители Volkswagen, BMW и Daimler ще платят на Nokia 2,8 милиарда евро за цифровата картографска услуга Here. Те са се споразумели в понеделник, 3 август, съобщава Financial Times. За всяка една от компаниите това ще бъде една сравнително малка сума, предвид техните значителни финансови активи, пише вестникът.
Конкуренти на Here са Google и холандската компания TomTom. Според TechNavio услугите на Nokia покриват около 55% от пазара на автомобилните навигационни системи. Сделката за покупка на Here трябва да бъде финализирана през първото тримесечие на 2016, след одобрение от антитръстовите органи.
Немските компании, въпреки че са исторически конкуренти, възнамеряват да споделят информация в реално време, например за заледените пътища. Те обещават че Here ще остане отворена платформа, която ще се фокусира върху обслужване на всички, и няма да се намесват по оперативни въпроси.
През 2007 г. финландската компания плати 8,1 милиарда долара за картографската услуга Navteq, която се обедини със собствено подразделение с подобна ориентация. Приходите на Nokai Here през 2014 г. са 971 милиона долара, но предлаганата услуга донесе загуба от 1,2 млрд. долара оперативна загуба заради обезценяването на фондовия пазар. В компанията работят 6500 души.
Nokia пусна в продажба Here през април 2015. Автомобилните производители тогава изразиха опасения, че услугата може да превърне технологичната компания в монополист на пазара на цифрови услуги за картографиране, и те ще имат затруднения с предоставянето нови услуги на клиентите, казва FT.
Информацията за евентуалното закупуване на немския консорциум на услугата се появи в началото на май. Тогава стана известно, че Uber Technologies е готов да плати за Here 3 милиарда долара. На този етап нито една от страните не пожела да коментира тази информация.
Автомобилните производители се нуждаят от много точни карти, за да предоставят услуги в зависимост от местоположението на автомобила с интернет връзка и перспектива за автономно управление. Необходимо е последната карта да предоставя информация с точност до сантиметър, тъй като тя ще бъде обработена в съчетание с данните от собствените камери и сензори.