Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Немците адаптират аутобан за безпилотни автомобили

29.01.2015 11:23
Туит
Немците адаптират аутобан за безпилотни автомобили

Магистрала A9 (Берлин -Мюнхен) ще бъде оборудвана със съответна инфраструктура: сензори и комуникационни системи „път-автомобил”

Министерството на транспорта на Германия възнамерява тази година да започне първия по рода пилотен проект на магистрала, адаптирана за автономни превозни средства. По-точно, агенция Bloomberg пише, че става дума за оборудване на магистрала A9 (Берлин – Мюнхен) със съответната инфраструктура: сензори, комуникационни системи „път-автомобил” и така нататък. По този начин властите правят крачка към автомобилните производители, които от доста време работят върху темата безпилотни автомобили.

Най-пресният пример за безпилотен автомобил от Германия е концептът Mercedes F 015, показан наскоро в Лас Вегас и Детройт. Демонстрационният автомобил F 015 неслучайно дебютира отвъд океана. Именно там, само в Съединените щати все още се провеждат най-амбициозните тестове с коли-роботи по обществените пътища и дори правят състезания с такива превозни средства. И още нещо, в много от проектите на европейските автономни автомобили ключови партньори най-често са американски университети, чиито експерти работят върху алгоритмите за безпилотни коли.

Известно е, че тестове с автомобили-роботи по обществени пътища и градски улици многократно са извършвани от различни фирми и в различни страни. Но много малко са примерите, в които изследователите говорят за паралелно адаптиране на пътищата в такива коли или за необходимостта от прилагане на такива комуникационни стандарти, като Car2Car на държавно ниво и създаване на подходяща инфраструктура.

Дългогодишен опит с безпилотни превозни средства  има компанията Volkswagen. Производителят на автомобили създаде експериментални леки автомобили, които успяха да изкатерят планината Пайкс Пик, да се движат в кръгово движение, в задръствания в града и извън града, по магистрали.
Най-новото постижение в тази серия от експерименти е автономният 900-километров пробег на робота, базиран в Audi A7, между Силоконовата долина и Лас Вегас, приключил на 5 януари 2015.

Така че германците ще осъществят държавен проект в тази област (с подобна инициатива, между другото, наскоро излязоха и британците). Прессекретарят на немското министерство на транспорта Инго Стратер смята, че непрекъснатата "комуникация" магистрала и автономни превозни средства ще повиши безопасността и ще доведе до намаляване на задръстванията. Първите тестови модели могат да се появят на магистрала A9 още през тази година.

Коментари
comments powered by Disqus