Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan ESFLOW: LEAF на стероиди

02.03.2011 16:08
Туит

Идеята за спортен автомобил с изцяло електрическо задвижване отдавна вече не е екзотика. Въпреки това на автосалона в Женева Nissan представи именно такъв прототип успоредно със серийните си модели.

ESFLOW разчита на ноу-хауто, което Nissan натрупа с първия сериен електромобил Leaf, и използва сходна архитектура на силовия тракт. В случая обаче задвижването е поверено на два, а не на един електромотор. Всеки от тях задвижва независимо от другия съответно лявото или дясното задно колело, в резултат на което тягата се разпределя единствено по електронен път.

За съжаление японците не съобщават какви са техническите характеристики на двата електромотора и се ограничават единствено до това да упоменат, че за спринта от 0 до 100 км/ч са необходими под пет секунди. Същевременно автономният пробег е увеличен с 50% и възлиза на 240 км с един заряд, въпреки че ESFLOW използва идентичен литиево-йонен акумулатор с този на LEAF (24 кВт/ч). Разликата е, че при спортното купе батериите са разположени под двете оси и по този начин способстват за по-добрия му баланс.

Високотехнологичният статут на ESFLOW съответства отлично на нестандартната му визия, която комбинира типични за средата на миналия век похвати от автомобилната индустрия и серия съвременни дизайнерски решения. Любопитно е челното стъкло, което завършва там, където традиционно са позиционирани предните колони. Такива при ESFLOW обаче няма благодарение на ролкейджа и здравината на алуминиевото шаси и композитните структури на каросерията.

Инженерите на Nissan са използвали и много интересен похват за олекотяване на салона. Двете седалки например са фиксирани за пода и не могат да се мърдат, за да се избегне употребата на съответните релси. За сметка на това обаче както воланът, така и модулът с педалите могат да се регулират. Самите седалки са тапицирани с жълта кожа и велур, които контрастират с тъмносинята разцветка на останалата част от салона.

На този етап няма информация за евентуална серийна версия на спортното купе ESFLOW.

Коментари
comments powered by Disqus