Фейслифтът на Nissan GT-R се появи на автомобилния салон в Париж, но едва сега японците публикува техническите му характеристики. Максималната мощност на 3,8-литровия V6 достига 530 к.с.
Външните отличителни белези на GT-R са новата предна броня с интегрирани LED светлини, модифицираният дифузор, олекотените колела на Rays, решени в цвят Hyper Blue Black Chrome и гумите Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT. Благодарение на тези промени инженерите на Nissan са намалили коефициента на челно съпротивление до 0.26, като същевременно аеродинамичното притискане е с цели 10% повече.
В салона корекциите са минимални – преработено табло и навигационна система, пълен карбонов пакет, допълнителни хромирани елементи и спортни седалки на Recaro с кожена тапицерия.
Естествено, най-голямо внимание е отделено на силовия тракт. Доказалият се вече битурбо V6 е с нови настройки на турбокомпресорите, газоразпределителния механизъм и ауспуховата система, в резултат на което максималната му мощност достига 530 к.с. при 612 Нм въртящ момент. Това е с 38 к.с. и 23 Нм повече спрямо предходната версия, но въпреки това разходът е сведен до 8,5 литра за 100 км пробег.
За да оптимизират маневреността на GT-R, инженерите на Nissan са направили възможно изключването на двойното предаване при скорост под 10 км/ч и при волан, завъртян наполовина. По-важните промени по отношение на шасито обаче са свързани с новите разпъваща и стабилизиращи щанги, допълнително усиления кош, ревизираната геометрия на окачването отпред, както и модифицираните пружини и амортисьори. Корекции има и по настройките на задното окачване, които поне по предварителни очаквания трябва да се отразят положително върху стабилността в завои, както и по спирачните дискове, чийто диаметър вече е 390 мм.
В портфолиото на GT-R отново ще присъства SpecV, която на практика е идентична със стандартния модел, но включва овърбуст функцията, при която максималният въртящ момент може за кратко да достигне 632 Нм в диапазона от 3600 до 5600 об./мин. Същевременно накладките на задните спирачки са различни от базовите, както и настройките на VDC системата (електронната програма на Nissan за стабилност). Ако това ви се струва недостатъчно, от Nissan са подготвили специалната серия Club Track. На този етап детайлите за нея са ограничени, като засега японците се задоволяват с изявлението, че тя „ще позволи на водачите да изпитат в пълна степен потенциала на GT-R" и че ще обмислят официалната й поява в Европа.
На Стария континент, както и в Близкия Изток ще присъства и една друга версия, за която писахме наскоро, а именно Egoist. Тя представлява луксозно изпълнение на GT-R и може да се похвали с пълна кожена тапицерия, аудиосистема на BOSE, настроена специално според позицията на водача и още куп на пръв поглед (а и на втори) безмислени екстри.
Стартът на продажбите в Япония и официалната премиера в Лос Анджелис са предвидени за 17 ноември. В Европа и САЩ обаче обновеният GT-R ще се появи през февруари като представител на моделната 2012 г.