Новият прототип в LMP1 на Nissan ще разполага с максимална мощност от над 1200 к.с., като двигателят с вътрешно горене ще задвижва предните колела. Автомобилът бе представен по време на паузата в Superbowl тази нощ.
Nissan ще се присъедини към групата на Audi, Toyota, и Porsche в тазгодишното издание на "24-те часа на Льо Ман" и ще го направи така, както обеща - по твърде нетрадиционен начин. Проектираният от Бен Боулби GT-R LM NISMO е оборудван с трилитров V6 туинтурбо, който задвижва колелата на предната ос.
Цялостната концепция обаче позволява двойно предаване заради хибридната система, която е комбинирана с мотора с вътрешно горене. Тя достига максимално позволените от ACO 8 мегаджаула и при нужда задвижва не само предните, но и задните колела.
Torotrak, компанията, която заедно с Xtrac работеше по развитието на KERS за Формула 1 преди повече от половин десетилетие, е отговорна за подготовката й. Енергията ще се съхранява посредством маховик, но дали системата е изцяло механична като при първоначалната идея на Torotrak или ще бъде електро-механична като при Audi, предстои да разберем.
Първоначалната цел на инженерите на Nissan е била да достигнат пикова мощност от 2000 к.с., но впоследствие цялостната концепция е претърпяла известни промени. Моторът с вътрешно горене генерира около 500 к.с., докато хибридната система добавя към тях над 750.
Заради избора на задвижваща система с предно предаване колелата на предната ос са значително по-широки от тези на задната. Същевременно радиаторите и голяма част от периферните системи са в предната част, което дава голяма свобода по отношение на аеродинамиката. Именно по този показател тежащият 880 кг GT-R LM NISMO би трябвало да има съществено предимство спрямо конкурентите си.
Единственият потвърден състезател за маратонската програма на Nissan е Марк Жене, който през 2009 г. спечели "24-те часа на Льо Ман" с Peugeot.