В края на тази година Nissan ще вдигне завесата пред суперспортиста GT-R – наследникът на легендарния Skyline GT-R. Петата генерация на модела за пръв път ще се продава по целия свят, като ще има амбицията да се намеси сериозно в сегмента на суперспортните автомобили.
Първата особеност на новия модел е фактът, че допълнителното наименование Skyline отпада и ще се използва само при продаваните в Япония автомобили.
450 конски сили и двойно предаване
Наскоро се появиха първите пиратски видеота, заснети на калифорнийското състезателно трасе Лагуна Сека. GT-R ще се задвижва от 3,7-литров V6-двигател, който за да компенсира по-малкия си в сравнение с конкуренцията работен обем, разполага с два високоефективни турбокомпресора. Шестцилиндровият двигател се очаква да има максимална мощност около 450 конски сили и пик на кривата на въртящия момент от минимум 500 нютонметра. Едва ли е необходимо да припомняме обаче, че GT-R по традиция се смята за особено предпочитан сред тунинг-маниаците автомобил, от който специално в Япония се срещат и екземпляри с над 1000 коня, така че възможностите на двигателя с положителност се простират значително над цифрата 450...
Според сегашната информация GT-R ще бъде снабден със система за задвижване на четирите колела (като по-големият процент от въртящия момент ще се отдава на задните колела), а като възможни трансмисии се спрягат шестстепенна механична конструкция или автоматик със седем или осем степени и възможност за ръчна смяна на предавките.
Целта е осем минути време за обиколка на Нюрбургринг
GT-R се очаква да покаже и фантастични характеристики на спирачната система, която ще разполага с шестбутални спирачни апарати от златната серия на лидера в бранша - Brembo.
Сполучливият синхрон на всички високотехнологични компоненти трябва да проличи при реалните изпитания на модела по състезателните трасета – целта на създателите на автомобила е той да постави нов рекорд за своя клас на пистата Нюрбургринг с време от осем минути. Според свидетели тестовете на GT-R изглеждат повече от обещаващи и вероятността японците да изпълнят стремежа си изглежда повече от сериозна. Остава да почакаме малко и ще видим дали прогнозата ще се окаже вярна – първите екземпляри ще се появят още преди края на годината...
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Nissan