Kогато срещу легендарното Porsche 911 Turbo се изправи претендент от ранга на Nissan GT-R с неговия V6 битурбо с 486 к. с. и уникална система за двойно предаване, нещата стават наистина сериозни. Ще успее ли японецът да се пребори с европейското величие? Директно сравнение на състезателна писта и по цивилните пътища.
Ако Nissan GT-R беше обувка, върхът й задължително трябва да бъде усилен със стоманено бомбе... Защо ли? Ами за да не си развали фасона, докато нанася мощни шутове в задниците на поредицата прочути и недотам прочути спортни представители на автомобилната сцена със своите 486 к. с., трансмисия с двоен съединител и двойно предаване. Всичко това на невероятната цена от 85 300 евро с пълно оборудване, включващо аудионавигационна система, тапицерии от естествена кожа и окачване с адаптивни амортисьори. Цената на Porsche 911 Turbo с подобно оборудване е с около 60 000 евро по-висока – при сравними мощностни характеристики.
Когато разумът следва емоцията
Но както е известно, вниманието на висшите кръгове витае далеч от прозаични фактори като мощност, ускорение и цена и се концентрира върху емоциите. Според главния дизайнер на Nissan Широ Накамура GT-R съвсем не е лишен от емоции, излъчването му напомня за футуристичните роботи от японските анимационни филми, а усещането на пътя по думите на Накамура напомня за лично участие в електронна игра зад волана на GT-R.
Подобно изявление не би преминало дори проверката на стажант в PR отдела на Porsche, но японците са световноизвестни със своето непринудено отношение към електрониката. Буквален израз на този афинитет е и оформлението на информационния дисплей на централната конзола на арматурното табло, чиито менюта са създадени лично от хората, разработили играта Gran Turismo за Sony Playstation. Този потребителски интерфейс със сигурност би предизвикал сериозни стомашни разстройства у много фенове на класическото спортно автомобилостроене, но Playstation поколението несъмнено го обожава. А не бива да се забравя, че известна част от това поколение вече се е сдобила със значителен брой бели косми по слепоочията и съответстващите им значителни стойности в банковите извлечения...
Пръстите на хората от това поколение барабанят с желание по тъчскрийна, боравят вещо с виртуалните настройки на екрана и реагират с възхитени възклицания на показанията на надлъжното и напречното ускорение, температурата на трансмисионното масло и налягането на турбокомпресора. В реално време и с триизмерни анимации върху дисплея...
Източен перфекционизъм
За щастие най-важната информация за настанения в малко по-висока от обичайното позиция водач на GT-R продължава да се изобразява върху реалните, а не виртуални циферблати на контролните прибори зад волана. Отлично оразмерените спортни седалки се приближават до съвършенството, но зрението изпитва далеч повече затруднения в проследяването на движението на стрелката по гъсто разграфената с показания отвъд 300 км/ч скала на скоростомера, отколкото спортният топмодел на Nissan среща при постигането на тази скорост. След преодоляване на лекия тласък при първото зацепване на създадената в сътрудничество с Borg Warner трансмисия с двоен съединител GT-R преминава през шестте степени като нажежен нож през снежна топка – неусетно, без никакво прекъсване на тягата и с плавността, характерна за най-добрите образци сред модерните автоматични трансмисии с хидротрансформатор на въртящия момент. Изумителна е и бързината на смяната на предавките, която може да се осъществява и с удобно разположените планки зад волана.
За ръчното сглобяване на всеки екземпляр от 3,8-литровия V6 отговаря отделен висококвалифициран механик, а резултатът определено си заслужава усилията - меката работа на машината допълва идеално трансмисията, не хаби енергия за излишни звукови ефекти, а страховитата й природа личи както по застрашително басовото ръмжене в зоната около 2500 об./мин, така и по светкавичните реакции на педала на газта. Интелигентното електронно управление на предавателната кутия се адаптира автоматично към стила на водача и е в състояние да демонстрира изумителни метаморфози. Тихото и плавно плъзгане по градските булеварди с равномерна скорост и около две хиляди оборота може да се трансформира удивително бързо в режим с безкомпромисно бързо сваляне на предавките и изцеждане на оборотомера, което сякаш стопява теглото на 1,8-тонния GT-R и го ускорява като катапулт.
Всичко това преминава без излишен шум. Както и всяка друга черта от каросерията на японския спортист, четирите едроформатни ауспухови тръби от двете страни на дифузора са в състояние да вдъхнат респект у всеки на пътя, но акустичното ниво в качествено изпълнения и като че ли малко стерилен като излъчване интериор остава сдържано и не затруднява по никакъв начин комуникацията между водача и неговия спътник. Стига да им е останал дъх, защото GT-R се ускорява на правите и поглъща завоите с лекотата, с която буталата на мотора се плъзгат по идеално изгладените с плазмен метод цилиндри.
Традицията повелява
Разбира се, всичко това не означава, че противник от ранга на 911 Turbo ще се предаде без бой, защото зад това име стои десетилетна традиция, а защитата му е, меко казано, въпрос на чест. Докато в младежките години на спортиста от Цуфенхаузен водачът бе принуден да балансира по ръба на мрачната турбопропаст, изкопана от компресора ККК, въоръжен само с лоста на четиристепенната механична трансмисия, актуалното поколение дирижира своите 480 к. с. с вещината на професионален жокей с шампионска кариера зад гърба си. Опитът и зрелостта на германеца личат не само по спортно-елегантния стил на вътрешното обзавеждане и перфектната позиция на седалките – за постигането на престижна атмосфера от запазената марка 911 Turbo се грижи и леко дрезгавият глас на шестцилиндровия боксер, придружен от хипнотичното свистене на системата за принудително пълнене.
Въпреки променливата геометрия на своите турбоагрегати 3,6-литровият боксер със сух картер не успява да тушира на 100% леката си слабост малко под границата от 3000 об./мин, но оттам нагоре започва седмото небе на мощността и въртящия момент.
911 Turbo контрира атаката на Nissan със съчетание от по-висок въртящ момент и по-ниско тегло. Моделът на Porsche се възползва и от осезаемия елемент на сдържаност, който GT-R проявява при ускорение от място с пълна газ. Причината за това се крие в първоначалното намерение на японските инженери да оборудват атомобила с електронен лаунч-контрол, способен да гарантира време от 3,6 секунди за ускорението от 0 до 100 километра в час. Впоследствие обаче се оказа, че тази нагласа не е била съобразена със свръхамбициите на някои фенове, които успяват сериозно да претоварят както електрониката, така и целия силов тракт. В крайна сметка Nissan решиха да отстранят лаунч-контрола от оборудването на GT-R, а изваждането му от цялостната концепция неминуемо доведе до споменатата лека колебливост при старт от място с пълна газ.
1:0 за японеца
Разбира се, определението „колебливо” има силно относителен характер в суперспортния клас автомобили, а споменатото отклонение от идеалния старт се компенсира от прекрасната възможност за използване на пълната мощ на GT-R в практически всякакви условия на пътя. Същото по принцип важи и за 911 Turbo – за разлика от повечето елитни спортисти в тази категория, предлагащи нерядко твърде агресивно настроено задно предаване, японецът и германецът се придържaт към принципно добронамерено и лесно за овладяване поведение на пътя. Тук леко предимство отново има моделът на Nissan, чиято система за двойно предаване показва по-добра координация с реакциите на ESP, а разпределението на теглото върху двата задвижащи моста при него е практически идеално.
GT-R влиза в завой активно, без следа от недозавиване и поддържа неутрално поведение по траекторията на кривата. Леко, добре контролируемо плъзгане на задницата на 4,65-метровия болид се усеща само в случаите, когато водачът търси максимална динамика, а ESP системата е настроена в по-либерален режим. Японската машина и нейните специални 20-цолови гуми Dunlop запазват непоклатима стабилност дори на мокро трасе, докато контролът върху поведението на 911 Turbo изисква значително повече усилия зад волана, а внезапните колебания в разпределението на тягата между предния и задния мост могат да изиграят неприятна шега на някого.
Нов удар
За сметка на това GT-R се държи по-неуверено при настилка с неравномерна повърхност. Едностранно набраздените неравности по асфалта например предизвикват у японския модел дисбаланс по надлъжната ос, който се отразява негативно на прецизността на управлението. В това отношение Porsche се справя по-добре, осигурявайки по-добър комфорт и стабилност, а водачът е облекчен в следването на желаната траектория. Съвсем друга е ситуацията при преминаване през последователни напречни неравности. Те създават подчертана нервност в поведението на германеца и са особено осезаеми при движение с висока скорост, когато принципно комфортната настройка на адаптивните амортисьори преминава в по-стегната, а сътресенията не само нарушават удобството на пътуване, а предизвикват реално усещане за нестабилност.
Нагледен пример за това е преминаването на един специфичен участък от трасето на Северната отсечка на Нюрбургринг – билото на Квиделбахер Хьое, където задният мост на 911 Turbo се облекчава до степен, осигуряваща на водача и неговия спътник безплатна лекция с практически елементи върху зависимостите между спирачното усилие и страничното сцепление с настилката. Дисциплината се изучава при скорост от около 210 км/ч, а спиращите дъха секунди преди навлизане в следващия десен завой по трасето като нищо могат да ви се сторят по-дълги от стандартния академичен час...
And the winner is...
GT-R на свой ред се стреми да заобиколи законите за масата и инерцията и се държи на пътя като автомобил със значително по-ниско тегло, макар че Transaxle-компановката (предавателната кутия е интегрирана в задния мост) променя само разпределението му. Спортният модел на Nissan стои като залепен на пътя и устоява на фантастични за сериен автомобил стойности на страничното ускорение, преди да започне да се плъзга към външния край на завоя с всичките четири колела.
При изключена ESP пилотите на 911 Turbo трябва да предприемат мерки за обуздаването на палавата задница значително по-рано. За сметка на това допълнително предлаганата (срещу солидно доплащане) спирачна система с керамични дискове позволява на германеца да не се влияе от броя на обиколките на Северната отсечка и на практика в последната той спира също толкова добре, колкото и в първата.
Пилотите зад волана на Nissan GT-R трябва да внимават повече и да компенсират отслабващата вследствие на натоварването ефективност на спирачната система с по-ранно спиране преди завоите. Добре е от време на време да се хвърля по едно око и на температурата на трансмисионното масло, която може да достигне нездравословни стойности. Естествено, това едва ли би затруднило някой, имайки предвид, че Porsche 911 Turbo вече е останало далеч назад...
Времена за обиколка на северната отсечка на Нюрбургринг
Nissan GT-R и Porsche 911 Turbo могат спокойно да се използват както като средство за ежедневен транспорт, така и като ефективен инструмент за извличане на удоволствие на състезателна писта. Въпреки усложняващото задачата допълнително тегло на пътника GT-R успява да постигне време от 7,47 мин за една обиколка на дългата 20,8 километра Северна отсечка, изпреварвайки чувствително своя съперник, който с двама души на борда отбелязва време от 8,03 минути.
911 Turbo губи преди всичко в завоите и при ускорението след тях, а на правите така и не успява да навакса преднината на разполагащия със значително по-добро сцепление японски спортист. Освен това неговите гуми Michelin Pilot Sport понасят натоварването по отсечката доста по-зле, отколкото полупрофесионалните пистови Dunlop SP Sport 600 на GT-R.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
1. Nissan GT-R Premium - 493 точки
Външният вид и този път лъже - страховитият, тежък и лаком GT-R всъщност се оказа модерен спортист с приличен комфорт, активно поведение на пътя, хармонично задвижване и изключителна стабилност. Моделът е напълно пригоден за ежедневна употреба и печели сравнението не само с изгодната си цена, но и с впечатляващата си бързина.
2. Porsche 911 Turbo - 465 точки
Голямо, но разумно капиталовложение. В това сравнение 911 Turbo играе ролята на класическия Gran Turismo. Ускорението е потресаващо, в работата на окачването и кормилната уредба личи компетентност, а спирачките са непоклатими. Всички тези качества са от полза както в ежедневието, така и на състезателната писта. Двойното предаване на Porsche обаче определено отстъпва на почти перфектната система на GT-R.
Технически данни
1. Nissan GT-R Premium - 493 точки | 2. Porsche 911 Turbo - 465 точки | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 486 к. с. | 480 к. с. |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
4,1 секч | 3,7 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
35 м | 35 м |
Максимална скорост | 310 км/ч | 310 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
16,6 л | 16,2 л |
Базова цена | 83 500 евро | 143 008 евро |
Aнонимен
В началото ми беше забавно, че се настървяваш жестоко на напълно непознати, които не са на твоето мнение, но вече започваш да ме плашиш. Вместо да гониш гаджетата в 1:15 искаш да си пишеш със мен. Аз нямам мераци да си пиша с други мъже късно вечер, извинявай. Драскай си забавните мнения за "bulgarshtinite" и за "porshe", пиши си го както можеш, щом те напряга да го пишеш правилно. Няма да ти пиша повече, за да може "bg" да се "opravi", а и не си падам по мъже. Айде, чао от мен.
Aнонимен
Verno go priemash mnogo vutreshno brat. I kvo i az ne vladeq pravopisa no mi razbirate nali. nisan 350z da ne e golqma rabota che ne mo vervash ne moga razbera. Vish ako karash subaru e druga rabota.
Aнонимен
negramotnik kef mi e da pisha na latinica i si pisha ako ne e razresheno shte mi iztriqt postovete :) nqmam dumi. i az nqma kakvo da komentiram procheti oshte vednuj purviq mi post koito si beshe po temata nisan i porshe, i zapochnaha pak bulgarshtinite , respekt kam foruma. bye
Aнонимен
Хахаха, много лично го приемаш, а? Да не ме познаваш, че го приемаш толкова лично? Приятели ли сме? Ако не се познаваме, не го приемай толкова лично. Всеки е свободен да не вярва на постовете, дали човека кара порше или нисан, или ТТ. Ако не приемаш всички коментари с различно от твоето мнение неграмотнико, скоро ще ти се наложи да отидеш в специализирано заведение. А като ти чета коментарите (колкото и трудно да ми бъде) се чудя защо на мен казваш смешник, като ти си веселяка? Пък явно си нов във форума, обиколи и виж, че повечето хора тук са карали, или имали колите които се тестват. Между другото като обиждаш хората във форума, докато си седиш на сигурно в къщи, издава комплекси. Но няма да задълбавам, че не ми се пише с неграмотни простаци като теб.
Aнонимен
i tova si e mn osushtestvena mechta daje nito bashta nito maika mi q e kupil samo az si znam kak sam se trudil da si kupq kolata smeshnik dolen , zaradi takiva kato tebe bg potuva i potuva mizernik
Aнонимен
malkiq ? ei tva e za takiva kato teb nakara me da se razhodq smeshnika si ti , http://img691.imageshack.us/img691/8198/okkkk.jpg i zemi se sabudi malko , porsche ili porshe znaish li kak me ebe. za vs ostanali se izvinqvam za flooda. prosto iskazah mnenie i kazah che sam dovolen ot 350z i naistina q obicham taq kola ne vijdam smisal da se hvalq ot ANONIMEN za kola ????? kakav e smisala. pozravi.
Aнонимен
така си е... в тема за ферари и ламборджини някой ако каже: аз сам доволен от ферарито си всички ще скочат "ти пък какво ферари" ... събудете се хора не сме вече в комунизма.
Aнонимен
Даже на латинеца като пишеш правиш грешки, пише се porsche. А това, че подкрепям горният пост, който се съмнява, че имаш някаква кола си е мой проблем. Всички, които не ти вярваме сме смешници или ненормални. Малкия научисе да пишеш после се хвали с 350 зет или там каквото имаш. Но форумът не е и за хвалби на неусеществени мечти.
Aнонимен
fen nenormalen temata e za nisan i porshe , normalno e nqkoj koito ima nisan kakuvto i da e ili porshe kakvoto i da e da komentira i da kaje primerno che kara tazi marka i e dovolen , toi bi dal nai kompetentno mnenie , zatova bg nqma da se opravi , zashtot vseki si misli che mnogo znae i nikoi ne ocenqva horata koito s chesten trud si izkarvat parite i si kupuvat kakvoto si iskat. peace , nqma kakvo da komentiram poveche tuk.
Aнонимен
Смешник е този, който въпреки, че не може да пише твърди, че кара някакъв какъвто и да било автомобил.
Aнонимен
nqkolko ? kazah ti che sam karal porshe ne che e bilo moeto nisana go imam ot 3 meseca smeshnik.
Aнонимен
Евалата пич, дай един супер автомобил насам. Ако имаш две ризи дай едната на ближния се пак ти имаш няколко супер автомобила и всички вярваме в това.
Aнонимен
аз имам 350z и съм много доволен, карал сам и порше , но в нисана съм влюбен и поршето даже не ми е тръпка , всеки човек с вкусовете и предпочитанията си даже не са ми и красиви поршетата освен GT естествено , а мацките да ви кажа не е като да не се зарибяват на зетката хаха.
Антикумунста
Порше е най-доброто, ферарито е пълен боклук трошляк и кич!!! Смешник си ти!
Антифашиста
Абе смешници надъхани от немска преса и журналисти с образование от царско време... Защо намесихте Ферари в това тестче на спортна конфекцийка и коли за юпита. Ферари винаги е било и ще бъде отделен клас, а да фалира може да почакате още 50 години:)
германеца
Драги dpa, можете да проверите тук, много старият тест между порше гт2, скудерия 430 и галярдо. Там ще се уверите от коментарите на хората, кой какви коли харесва. За мен феррари освен най-калпавиоте коли, произвеждат и най детинските. Като минеш с батмобиото покрай детската градина всички дечурлига се радват. Чували сте за рекламният слоуган на порше, че никой не е съвършен. Станал известен от единствената загуба на марката. Не на празно е най титулуваната спортна марка. За нисана, единственната японска супер спортна кола с характеристики на поршето но двойно по евтино.
до dpa
Уважаеми, няма по голям кич и безвкусица от ''италянските резачки'' перчене и дуене са, нямат качество нямат стил! Lamborghini стана кола от както е я купи Ауди, беше затънала в калта и немците я спасиха. Ferrari като фалират след година две се надявам да ги купи VW, виж тогава може и да направят хубава кола конкурентна на Porsche и Lamborghini. :)
dpa
Някой в началото на тези коментари спомена нещо за италянските резачки с негативна нотка, явно си е кръчмарско ориентиран човека, защото нито нисана нито поршето могат да стъпят на харизмата и магията на италянските резачки,това са си сухи техническии концепции с вид на шванщайгер, не ги сравнявайте с италянските шедьоври ако обичате, че там се прави изкуство във автомобилостроенето.
Mapтин
В рубриката КЛАСИКА бих искал а и ако раэбира се е възможно един срещу друг да застанат суперспортните икони на своето време FERRARI F40иLAMBORGHINI COUNTACH 5000 S ако, разбира се някога е бил проведен такъв тест!
конкретно
''новото'' турбо е по бързо с 10 сукунди на обиколка и нисанчето пи вода порше е номер 1 тия еднодневки никога няма да имат имиджа, качествата и духъ на на автомобилите от щутгарт
trex
Прав си SpeedyMan. Разбира се, че Порше е номер 1. То ако беше така в автоиндустрията то Дачия е много по-добра от Рено, Пежо, Ситроен, Опел... - същите характеристики на много по-изгодна цена.
az
ще има да си мечтаеш порше да е номер 1.отдавна не е н1.
SpeedyMan
Според мен Порше е винаги номер едно. Не зависимо с колко по-добър е нисана на обиколка конкретно в този тест. Когато става въпрос за спорт, на никой не му хрумва за нисан. Вижте колко пъти Порше са печелили състезания, колко пъти са рулирали на ЛьоМан и Нордшлайфе (рекордът там още се държи от Порше) и колко пъти Нисан са печелили нещо. Един познат казваше - не е важно на обиколка колко ще дръпнеш, гледа се състезанието. За това когато човек иска нещо истинско ще инвестира в традицията и опита. Ако иска играчка - ОК, Нисанче Плейстейшън... ама после в сервиза ще има добавки ми се струва ;)
Кирил
От много спорове забравих да напиша нещо любопитно. Понеже скоростната кутия на GT-R-ът е отзад (Transaxle), колата има два карданни вала. Единият е от двигателя назад към скоростите, а другата е от скоростите към предните колела.
SUMO
Е, на такива коли разбира се ще им ходят и готини жени,но като гледам в периода на тази криза какви девойки има чакащи по спирките може и с голф 1 да ги качиш :)а за материалиските се знае може да ти излезнат по-скъпи и от колата... така че собствениците на тези марки да му мислят...
Кирил
Пичове следа с интерес вашият спор. Може би си е проличало от предишните ми коментари, че съм фен на Порше, но ако трябва да бъдем обективни GTR-ът е по-добрата кола в този тест. Освен с името и традициите, историята и това, че 911 се намира по лесно от нисана, от който ще бъдат произведени малко бройки са очевадните преимущества. Но прагматиците разбират, че нисана предлага един автомобил, който е на нивото на 911 турбо, на цената на каррера S, във време на криза и ако това не е причина.... . Ако имате пари да отделите за спортна кола и намерите цени, които не са спекулантно надути купувайте нисана или корвета. Турбото е по-добрата кола ако не ставаше въпрос за пари, да не говорим за новото. А по въпроса за мацките и колите ще кажа, че винаги ще имате почитателки ако карате скъп автомобил. Разбира се ако си падате по материалиски.
SUMO
От Банглаш може да си порача само някой неориентиран..:)))))Който поръчва скъпи коли знае от къде и как. От USA за 2 до3 м. месеца са тук. Доста хора се занимават вече с това, а чакането определено си струва защото там цените са в $, а тук в ЕUR.Разликата от техния и нашия пазар е 30 % което вообще не в малко... За Порша е ясно че всеки я харесва но.. искам да кажа,че с GT-R мацките едва ли няма да ти вързват. Има хора харесват раличното, което дугите го нямат.Такива например биха избрали GT-R като не толкова популярен автомобил и си струва , а може и Corvett.. въпрос на вкус и възможности.
Porsche
Феррарито е най скъпото и най-бавното от всички. Важното е, че ще правиш впечатление на децата като фучиш с него. Подкрепям мнението на "и все пак", че жените харесват поршетата, четох за проучване "коя кола бихте искали да имате в гаража си" правено във Великобритания, Франция, Германия, Италия и Сащ (ако съм истървал някой, да ме прощава). Проучването са били анкетирани 5000 жени и 5000 мъже. На първо място и при двете групи е Порше, при мъжете около 40 процента са гласували за него, а при жените цели 60 процента. (пиша ги с закръглени резултатите, защото не ги помня дали са 42 или 45). А в друг български сайт топ карс имаше въпрос "С коя кола най-лесно бихте свалили гореща мацка?" и отговора беше 911. На никого ли не му направи впечатление, че тестват старото турбо? Новото вдига от 0 до 100 за 3,4 секунди. Почитателите на нисана трябва да си поръчат кола примерно от бангладеш и да чакат 9 месеца да му я докарат, после докато я регистрират, абе честито.
енцо феррари
каде забравяте иконата ферари. каквото и да говорите те са марката от коиято сички се учат. порше има повече победи само защото ги лансират.
BAT_J
Ако позволите да се намеся в дискусията ви. Съгласен съм че Порше е най-популярно и всеки би го разпознал- дори 5 годишно дете. Нисана и Корвета са по скоро екзотика както в България така и в цяла Европа. Мое лично мнение е че Нисана освен най-ниска цена предлага най-добро и сигурно поведение на пътя дори в гранични режими при много висока скорост. Така че ако човек търси управляемост най-доброто е GT-R. Ако търси брутална мощност и спортно усещане може би Корвет. А ако е сноб, има много пари и търси някакъв компромис може би Порше.
SUMO
Corvetta може да е наи-бързия, но не е наи-евтиния..За да съм сигурен какво пиша потърсих в официялните им сайтове на (българските мн. не вярвам )и се оказа че GT-R модел 2009г. е с цена 83.040 $.... А ZR-1 стартира от 103.970 $ . така че инфото може би не ти е вярно.А за мацките естестено Порша им е познат нали е европейски, но ако не познават GT-R толкова и ще разпознаят ZR1 :)Но това вообще няма да ги спре да скочат в него. И трите коли са доста красиви...
И все пак
Онзи корвет е най-бързият от трите автомобила. Защо да изберем нисана пред карбоновият корвет с тегло по-ниско от нисана и малко под 650 коня. Единствено нисана има автоматик със 7 скорости и двойно предаване. В Погледай предавания в които ги сравняват двата модела нета е претъпкан. А за Поршето от лични наблюдения съм видял как мацките се лепят на 911 докато едно спряло GT-R че питаха каква е тази кола. Не че не харесвам GT-R но ако гледаме цена качество тази кола е след ZR1 и пред 911. Но ако гледаме марката .... при всички положения е на второ място.
SUMO
Въпрос на избор разбира се..,но диларите колкото и да спекулират GT-R пак ще бъде по-евтин, а и в случая по-добър..В амерканските сайтове имат за продаване GT-R колкото искаш ... А повярвай и в Nissana ще скачат мацки:)Те отавна са доста ориентирани и не залагат само на Porshе.В БГ не са малко затова GT-R може да ги впечетли дори повече..
zr1
И накрая идва най евтиния и най-бърз ZR1. Въпросът с престижа може да бъде спечелен от порше, като марката с най много победи и най спортни коли, но този корвет отвява и турбото и GT-R. Ако искаш характеристики за малко пари си взимаш корвета, ако искаш престиж и мацките в дискотеките поршето. Някой писа, че нисана ще се произведе в много малко бройки, същото важи и за корвета, по-малко от 300 бройки. И така става ясно, че най лесно ще се сдобиеш с поршето. Пък и GT-R a и корвета колкото и да са евтини, именно малката произведена бройка развързва ръцете на дилърите да качват цените до небесата и разликата вече не е 60 000 евро.
SUMO
Японеца явно си е свършил OK задачата,но който е карал Porshe може би тудно ще изневери на марката поради това, че е по-престижна нали...А къде ще му отиде престижа след като по-евтин с 60.000 евро автомобил го дърпа. Е мен лично доста ще ме е срам ако съм броил маса кинти за Porsha и ще имам респект от по-ниско престижния Nissan незнам вие..:)))
BAT_J
За каква сигурност говорите бе..тука пише че някои малоумен клинет е претоварил двигатля на колата и електрониката, това няма нищо общо със сигурността и безопаснотта. Бих казал че Японците са по-безкомпромисни във всяко едно птношение, в сравнение с конкуренцията. И предлагат супер продукт на достъпни цени което е най-важното.
до иху и бързият мъж
Като имате информация, че с нисана е направен компромис със сигурността бихте ли ми посочили къде прочетохте тази информация? Цената е по-висока защото едната марка е много по престижна от другата.
SpeedyMan
Немците не правят компромис със сигурността, за разлика от Японците, вероятно и в този случай е така. От тук идват и разликите на пистата ;)
aha
първо бяха митс. ево и субару /заклаха бмв/ сега и нисан-каде е немската инженерна мисъл...
trex
"Впоследствие обаче се оказа, че тази нагласа не е била съобразена със свръхамбициите на някои фенове, които успяват сериозно да претоварят както електрониката, така и целия силов тракт. В крайна сметка Nissan решиха да отстранят лаунч-контрола..." Някой в Нисан не си е писал домашното.
много хубав участък ...
където задният мост на 911 Turbo се облекчава до степен, осигуряваща на водача и неговия спътник безплатна лекция с практически елементи
tisho
Това последното какво общо има с темата и въобще има ли нещо вярно в него? Иначе е ясно,че японската кола е с класа над немската,какво значение има името и емблемата?
Кирил
Хубаво е да се каже, че от GT-R-ът ще се произведът съвсем малко бройки, повечето от които отиват за Щатите и Япония.Това ще накара много от вносителите на такива автомобили да вдигнат цените, което си е малко спекулативно. Не съм сигурен но за Европа са предвидени по малко от 1000 бройки. Така че трябва да цакате допълнително такса. Ако си поискате от Япония да си внесете ще имате ограничение на скороста от 130 км/ч и няма бъг с който да го махнете. От Рено-Нисан България бяха казали, че ще внесат едва две бройки и те ще са предвидени са тяхни клиенти, които имат повече от един техен автомобил. Разбира се, че можете да си го купите от някой карибски остров или щатите, но тук ще се побъркате от бюрократични врътки.
BAT_J
Наистина Нисанът е уникален и най-хубавото в случая е, че дори Немците го признават. Като марка Нисан не е кой знае колко престижна, но специално в сегмента на спортните автомобили имат добри традиции още от предишните две поколения Скайлаин. Всичко това е доказателство че не е нужно автобила да е безумно скъп и да бъде от някоя от изкуствено рекламираните немски и италянски марки, за да бъде недостижимо добър. Надявам се един ден Нисан да покажат подобни модели и в останалите класове.
Кирил
Нисана е по-добър именно заради цената си! Общо взето характеристиките са еднакви но едното носи еблемата на порше и е много по скъпо, другото на нисан и е доста по евтино. Едно е да кажеш карам нисан, съвсем различно е да кажеш имам порше. Тези два автомобила заедно със турбо корвета ZR1 са доста по добри от всички прехвалени и свръх претециозни италянски резачки.
коджакараконджев
Общо взето нисана е по-добър от поршето което е по-скъпо с около 120 хил лв !!! Щом и това немско издание го признава представям си колко голямо е превъзходството на японския самурай. Нисан ако продължават в този дух ще засрамят много именити марки, само така.
Кирил
И двата автомобила са страхотни! GTR-ът струва колкото карера ес, а има характеристиките на турбо. Въпреки, че турбото наскоро го обновиха и в момента е по фантастичен от всякога. От друга страна няма друга японска машина, която да ми харесва толкова много.