Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan каза сбогом на Льо Ман

23.12.2015 12:21
Туит
Nissan каза сбогом на Льо Ман

Nissan сложи преждевременно точка на заводската си програма в WEC и няма да участва в „24-те часа на Льо Ман” догодина. Причините са свързани предимно с незадоволителното представяне на иновативния GT-R LM NISMO.

Японският производител направи истински фурор, като обяви, че ще подготви три GT-R LM NISMO за тазгодишното издание на „Льо Ман” и че ще участва с пълна програма в WEC. Автомобилът, проектиран от Бен Боулби, бе изключително любопитен като технологична концепция, а пилотската линия не отстъпваше по нищо на утвърдените състезатели на Audi, Porsche и Toyota.

За съжаление обаче вълнуващият проект твърде бързо се превърна в кошмар за ръководството на Nissan. Автомобилът не даваше очакваните резултати, а подизпълнителят Flybrid така и не можа да подготви адекватна хибридна система, която да разгърне истинския му потенциал. Когато дойде моментът за „24-те часа на Льо Ман”, GT-R LM NISMO изоставаше драстично спрямо конкуренцията. Дори LMP2 автомобилите бяха по-бързи, което не се обясняваше единствено с факта, че японците се отказаха да използват хибридна система за надпреварата с оглед на големите проблеми с надеждността.

„Льо Ман” мина и въпреки че резултатите на пистата бяха плачевни, маркетинг отделът на Nissan свърши своята работа. Цялата общественост говореше за GT-R LM NISMO. Програмата продължи, но участието в WEC бе прекратено, тъй като екипът се нуждаеше от време и средства, за да се справи с купищата технологични проблеми. Подготвяше се нова хибридна система с батерии, която трябваше да бъде изпробвана за първи път в реални условия през февруари 2016 година. Тя обаче никога няма да види бял свят.

Първо падна главата на Дарън Кокс, спортният директор на Nissan, а впоследствие и програмата GT-R LM NISMO бе прекратена. Причината е, че резултатите на автомобила в нито един момент не са оправдали очакванията и че работата по него няма да доведе до съществено подобрение.

„Екипът работи неуморно, за да може автомобилът да достигне очакваните нива на представяне. Компанията обаче стигна до заключението, че няма как да реализира амбициите си с тази програма и взе решение да пренасочи усиличта си към други дългосрочни стратегии в сферата на моторните спортове”, се казва в официалното съобщение на Nissan.

Две са ключовите причини за напускането според неофициалната информация. Първата засяга новата хибридна система, която не е демонстрирала очакваните резултати по време на опитите на стенда. Втората е свързана с провала при тестовете на задната краш структура.

С напускането на Nissan „24-те часа на Льо Ман” губи още минимум два автомобила в LMP1 категорията. По-рано тази година Porsche и Audi обявиха, че ще участват с два, а не три прототипа, както първоначално се очакваше, като причината за това е, че VW групата се нуждае от ограничаване на разходите след скандалите за вредните емисии на дизеловите й модели.

Коментари
comments powered by Disqus