Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan Leaf, Renault Fluence Z.E. и Volvo C30 Electric: Контактна група

08.08.2012 16:45 9
9
2571894015
Туит

Все повече стават електрическите автомобили, които вече могат да се купят на пазара. Сега Nissan Leaf, Renault Fluence Z.E. и Volvo C30 Electric трябва да докажат дали са годни за всекидневна експлоатация и колко далеч могат да стигнат с едно зареждане. Изненадите са гарантирани.

Сравнителните тестове на електромобили все още са рядкост, все пак едва ли има и дузина електрически модели, които могат да се купят свободно. Но техният брой бавно нараства и сега за първи път три леки автомобила с електрозадвижване се срещат в тест на auto motor und sport. Nissan Leaf и Renault Fluence Z.E. вече са изложени в салоните на автомобилните търговци, докато Volvo ще достави за цяла Европа само 250 екземпляра от своя C30 Electric, които могат да бъдат взети на тригодишен лизинг срещу вноска от 1131 евро на месец.

Готово за употреба

И трите електромобила вече нямат нищо общо с прототипите, подсказващи облика на превозните средства на бъдещето. Напротив – със своята изработка, конструкция и годност за всекидневна употреба те с нищо не отстъпват на конвенционалните си колеги, като изключим, разбира се, автономния пробег. Това е естествено, след като C30 Electric и Fluence Z.E. са базирани върху изпитани серийни модели; единствен Leaf е проектиран по начало като чистокръвен електромобил. Поради това само той създава футуристична атмосфера: в по малка степен с външността и в много по-голяма – с интериора си. На три различни дисплея – тук няма уреди със стрелки като във Volvo и Renault – с натискане на бутони могат да бъдат извикани безброй разнообразни данни – игриви, забавни, объркващи, информативни и пъстри. При натискане на стартовия бутон светват всички дисплеи, издигат се и се снижават сини колонки, придружени от весели електронни звуци. Сякаш космическият кораб „Ентърпрайз” съобщава: „Готов за излитане!”

Двата други електромобила не могат да предложат подобно забавление. В Renault цари семпла атмосфера, единствено трите кръгли уреда излъчват мъничко синя светлина в интериора. Затова пък нито ергономията, нито поведението на пътя създават някакви проблеми, като изключим малко твърдото возене на Fluence, дължащо се на гумите с ниско съпротивление при търкаляне. Вертикалното разположение на тежката акумулаторна батерия между багажника и облегалката на задната седалка не помага особено за добра динамика на пътя. При Volvo състоящият се от две части акумулатор се намира там, където иначе е разположен резервоарът – което е благоприятно за снижаване на центъра на тежестта. Най-добро е решението в Nissan с батерии в двойния под на каросерията.

Във Volvo цари дружелюбна атмосфера – светъл, нордически хладен интериор, внушаващ високо качество и техницизъм, превъзходни седалки и най-често логично управление, т.е. типичните черти на шведската марка. Кормилната уредба работи директно и с усет за пътя, ергономията е безупречна, а ускорението – силно впечатляващо и тихо като шепот благодарение на електромотора с неговите 220 нютонметра. Когато шофирате, пред погледа ви винаги е големият уред със стрелки, който ви информира за съответния енергиен поток, за разхода и рекуперацията. Разбира се, двата други електромобила също предлагат подобна информация, но не толкова стилно като Volvo.

Качествено различно усещане

Рекуперацията – зареждането на батерията при отпуснат педал на „газта” – е една от ключовите технологии, позволяващи известно увеличаване на ограничения пробег с едно зареждане. Големината на този обратен енергиен поток може да се регулира безстепенно посредством педала, което изисква известно време за привикване, понеже за разлика от двигателя с вътрешно горене, при електрическата тяга леко натиснатият педал на „газта” може да има осезаем спирачен ефект. Най-добре това се получава при модела на Volvo, който дори владее функцията „реене” (движение с постоянна скорост и минимална тяга), не толкова убедително при Nissan, който рекуперира отчетливо само в режима Eco с намалена мощност. Усещането за важността на рекуперацията нараства с постепенното изчерпване на пробега и става драматично с наближаване на едноцифрените стойности за оставащите километри. Ако разстоянието до целта е по-голямо от разполагаемия пробег, най-горещото ви желание е за едно дъъъъълго, обещаващо обилна рекуперация спускане.

С това стигаме до възраждането на един първичен шофьорски страх, почти забравен в епохата на царете на дългия пробег с техните икономични TDI мотори. Закъсването на пътя без гориво, тоест с изчерпан заряд, е абсолютно табу при електромобила, понеже няма как да донесете една туба ток от най-близката бензиностанция, а за зареждането ще е нужен електрически контакт плюс много време. Обещаният от производителите автономен пробег варира при различните модели между 150 и 185 километра, което би трябвало да е солидна основа за безпроблемна всекидневна експлоатация.

При тестовото шофиране през зимата тежащите почти 300 килограма литиево-йонни батерии се изтощават с плашеща бързина, много консуматори, като светлините и отоплението, смучат жадно от акумулатора, в който поради минусовите температури химичните процеси протичат значително по-бавно, отколкото през лятото.

Реалните данни

За да се получат възпроизводими резултати за пробега с едно зареждане, всички електромобили в теста преминаха през два прецизно дефинирани цикъла върху изпитателния стенд на организацията за технически надзор TÜV Süd – при плюс 23 и минус 7 градуса  Дори при приятни летни температури моделът на Renault успя да „измине” само 135 километра, този на Nissan – 126, а на Volvo – едва 106 км. Най-хладнокръвния удар обаче участниците получиха при зимния тест, когато пробегът се сви до 83 (Renault), 91 (Nissan) и 89 километра (Volvo).

Това в известен смисъл накърнява екологичната репутация на електромобила. Който не може да зарежда с „чисто” (поне на хартия) екоелектричество, а черпи от контакта ток, произведен в съответствие с германския енергиен микс, отделя непряко доста големи количества въглероден двуокис: заедно с енергийните загуби стойностите за CO2 при температура 23 градуса възлизат на 90 г/км за Renault, 106 г/км за Nissan и 124 г/км за Volvo. При минус седем градуса емисиите се повишават дори до смущаващите 147 г/км при Fluence и Leaf и 148 г/км при C30.

Изобщо автономният пробег на електромобила зависи много повече от външни условия, отколкото пробегът на моделите с ДВГ. Например при икономично шофиране по 80-километрово трасе през нощта и при валящ сняг моделът на Volvo консумираше 25 киловатчаса на 100 км. Същото трасе електромобилът преодоля два дни по-късно при подобен маниер на шофиране и слънчево предпролетно време със само 13 киловатчаса на 100 км. Минусовите температури по време на тестовете повишаваха силно и средния разход: Volvo се нуждаеше от 21 кВтч/100 км, Renault и Nissan се наредиха малко след него с 19,3 и 18 кВтч/100 км. Следователно всеки, който се осмели да напусне с електромобил своето населено място и близката околност, трябва грижливо да планира маршрута си.

И сега какво?

Изводът от този сравнителен тест не е еднозначен. От една страна, трите електрически модела показват добро равнище на развойна зрялост – те се движат, пружинират, управляват се, ускоряват и спират безупречно, както може да се очаква от автомобили, произвеждани в големи серии. Това безспорно е правилният път, за да се подобри възприемането на електромобила от бъдещите купувачи.

От друга страна, трите захранвани от електрически контакт превозни средства са показателни за дилемата пред електрическата мобилност: техниката работи без грешка, слабото място е и си остава акумулаторната батерия – прекалено тежка, твърде скъпа и с недостатъчен капацитет. Още през 1991 г. auto motor und sport писа: „Електромобилът страда от синдрома на хроничния голям скок. Вече 100 години той е на прага да завладее бъдещето.” В това отношение до днес не са настъпили особени промени.

Текст: Йоахим Делекер

Оценка

Nissan Leaf

Nissan Leaf е най-добре представилият се модел, откакто съществуват електромобилите. Мястото в интериора, оборудването и изработката импонират също както и динамичните показатели на японеца с 280 Нм. Негативната част на оценката включва типичните за системата недостатъци: малък пробег с едно зареждане, особено през зимата, и висока цена от 36 990 евро.

Renault Fluence Z.E. Dynamique

Renault Fluence Z.E. е базиран върху версията седан на Mеgane и следователно залага на техника от големите серии, която функционира безупречно. Въпреки дължината от 4,75 метра френският автомобил не предлага изобилие от място. Интересен е моделът на финансиране: Fluence е с базова цена 25 690 евро, а акумулаторната батерия се предлага срещу наем, който зависи от продължителността и пробега, започвайки от 82 евро на месец (в Германия).

Volvo C30 Electric Momentum

Volvo C30 Electric със своята сполучлива ергономия и мощен задвижващ агрегат е най-динамичният от тримата съперници в теста. За разлика от игриво-дигиталната атмосфера на Leaf шведът C30 внушава нордически хладна елегантност. За съжаление той не се продава. Само 250 екземпляра от него ще бъдат дадени под наем в цяла Европа срещу 40 716 евро за тригодишен период.


Технически данни

Nissan Leaf Renault Fluence Z.E. Dynamique Volvo C30 Electric Momentum
Работен обем --- --- ---
Мощност 80 кВт/ч 70 кВт/ч 82 кВт/ч
Максимален
въртящ момент
--- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
11,1 с 13,1 с 13,0 с
Спирачен път
при 100 км/ч
37 м 36 м 37 м
Максимална скорост 145 км/ч 135 км/ч 130 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
18 кВт/ч 19,3 кВт/ч 21 кВт/ч
Базова цена 36 990 евро 25 690 евро 1131 евро месечна вноска
Коментари

Ivan
HdI двигателя е по-тих, по-култивиран, по-малко вибрации издава и по-екологичен.

Silver Lion до TDI
TDI не обиждай стари европейски марки със над 100 годишни традиции като Пежо и Ситроен,защото вече VW дишат прахта и изостават в технологиите от Hyindai-KIA в Германия,а тепърва ще гледаме сейр в близките години когато се наводни немския пазар с китайски коли от рода на Great Wall,Brilliance,Dong Feng,Cherry,SAIC i други.

до TDI поздравява HDI
GM e най големия производител на автомобили в света колкото и това да те дразни всички почитатели на VW а обединението на PSA Peugeot-Citroen с Genelal Motors ще обхваща много сфери и най вече разработването на електрически и хибридни автомобили с най добрите и икономични дизелови двигатели на Peugeot-Citroen,а относно обидите и съкращаването на работни места от PSA това обхваща и FIAT и Ford в Европа дори и при VW Има 8 процентово намаление на продажбите породено от дълговата криза в ЕС.

TDI поздравява HDI
Съкращават ги в любимата ти Франция, никой не им купува боклуците. VW произвежда и продава автомобили в цял свят, за разлика от PSA чийто продажби са намалили драстично заради лошо качество. Френският алианс PSA Peugeot Citroen води разговори за обединяването си с американския концерн General Motors. Преговорите вървят от няколко месеца и според френски журналисти, двете страни са постигнали договорка по голяма част от въпросите. Според медиите във Франция не става дума само за сътрудничество между PSA и GM, а за тяхното обединение. По-рано французите обявиха, че имат намерение да създадат нов алианс с един от най-големите автомобилни производители в света. Новите модели на PSA ще са позиционирани под марката на Opel, която се счита за най-луксозното подразделение на GM в Европа.За възможнотото сътрудничество между Peugeot, Citroen и General Motors съобщи и английският вестник The Financial Times. Админа да обърне внимание на обидите в горния коментар!

соло
До TDI: Не тъпчо,съкращават защото се опитват да задържат работни места в родината си ,а те са по скъпи.Не са си построили заводи в Мексико и Бразилия!Предпочитам френски Ситроен отколкото Мексиканска Джета!

TDI поздравява HDI
Пежо-Ситроен съкращават 8000 работника защото произвеждат най - добрите боклуци! ;)

Silver Lion
TDI моторите са на светлинни години след HDI моторите моето момче,питай някой майстор на двигатели кои дизели са най добри,а то даже Ford с техния еднолитров ECOBOOST са по добри от TDI,така,че си изостанал много с информацията.

In Extremo
Бъдещето е на царете на дългия пробег с техните икономични TDI мотори.

Silver Lion
Ех защо тук няма електрически VW Golf,BMW тройка или Ауди е-трон,за да разберат драгите зрители кой е номер едно кой е най сполучлив,издръжлив,красив,невероятен,комфортен,добър,уникален,красив,престижен и по-по най-най :-))) това Renault,Nissan и Volvo,та те са на 100 години след най великото,най престижно,уникално,готино,здраво,красиво и чакайте,че се задъхах не мога да опиша ,,възхищението,, си от веждесъщото швабско каруцостроене

comments powered by Disqus