Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan Pulsar: Зов за завръщане

02.02.2015 15:37
Туит

Какво можете да очаквате от новия Pulsar?

За да не създаваме излишно напрежение, ще отговорим веднага – можете да очаквате един добре балансиран като качества и поведение на пътя автомобил. Ни повече, ни по-малко.

Дългогодишната концентрация и успехите на Nissan в офроуд и кросоувър сегментите определено не е повлияла на способността на японските инженери да създават сполучливи продукти в компактния клас, където огромният дял от популярността все още се пада на хечбек моделите. Напротив – познаването на вкусовете и тенденциите в споменатите сегменти, които привличат вниманието на младата аудитория и на хората с ярко изразен стремеж към новото и различното, определено се е отразило положително на Pulsar.

Дизайн в стила на Qashqai и X-Trail

Дори човек да пропусне външната стилистика, която следва плътно и в известен смисъл доразвива насоките в дизайна на последните модели на японската марка, сядането зад волана неминуемо ще го срещне с непознато при средностатистическия представител на компактния клас усещане. Позицията на седалките се извисява над обичайното и макар да не достига равнището при кросоувърите, осигурява отлична видимост в натоварения градски трафик и със сигурност ще допадне на мнозина. Второто нещо, което неизбежно прави впечатление дори да не сте обърнали внимание на съотношението между външните габарити (под 4,40 метра дължина) и голямото междуосие (цели 2,7 метра), са размерите на вътрешното пространство – ако приемем, че първият ред седалки осигурява близък обичайния за класа простор, то обемите на задния ред и в багажника са чувствително над средното. Товарното отделение на Pulsar побира между 385 и 1395 литра, което е забележително за компактен автомобил. Прави впечатление, че след сгъване на облегалките подът не е изцяло равен, но пропускът не е фатален. Също както и недотам добрата странична опора на седалките, които иначе предлагат щедри размери и наистина добър комфорт с меката си тапицерия.

Настройката на ходовата част на новия модел е близка като идея – Pulsar определено не преследва върхова динамика, а се стреми да предложи добро съчетание от стабилност и удобство при пътуване на дълги разстояния, в което среща сериозна подкрепа от споменатото вече дълго междуосно разстояние. Електромеханичната система на сервоуправлението не създава излишно усещане за лекота, работи прецизно и успява да балансира добре между амбициите за бърза смяна на посоката в поредица от завои и желанието за спокойствие при праволинейно движение по магистрала. Дори откровено безобразните неравности по настилката се изглаждат без колебание и неприятни сътресения в купето, чието обзавеждане се придържа към познатия от Qashqai стил – големи и четливи циферблати на основните контролни прибори в класическа кръгла форма, многобройни места за съхранение на лични вещи и солидно качество на материалите и изпълнението. Главната роля на централната конзола е поверена на цветния екран на навигацията и мултимедийната система на Nissan, а оборудването на Pulsar предлага целия арсенал от електронни системи за подпомагане на водача, познати и от другите нови модели на марката – включително и много удобната при паркиране панорамна видеосистема.

Изпитаният боец 1.5 dCi

По отношение на гамата от двигатели Pulsar залага на сигурно – наред с бензиновия турбомотор 1.2 DiG-T с много добри работни маниери и мощност 115 к.с. (агрегатът се предлага с шестстепенна механична и безстепенна CVT трансмисия), произвежданият в завода на Nissan в Барселона нов японски модел се оборудва с изпитания дизелов агрегат 1.5 dCi със 110 к.с. При него приличната тяга, осигурена от максималния въртящ момент от 260 Нм се съчетава с изключително нисък разход на гориво от 3,6 л/100 км по заводски данни. Реално постижимите резултати при сдържан стил на шофиране не са много по-високи, но почитателите на скоростта и хората, които не обичат работата със скоростния лост, ще трябва да платят по-висока цена. За щастие шестстепенната трансмисия предлага прецизна и бърза смяна на предавките. Очаква се през пролетта на 2015 година към гамата да се добави и бензиновият 1.6 DiG-T, чиито 190 к.с. със сигурност ще допаднат на по-амбициозните водачи, а в средносрочен план не е изключено и включването в палитрата от предложения на Pulsar и на по-мощен дизелов агрегат.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Новият Pulsar съчетава най-новото от стилистиката на Nissan с традиционни и високоценени предимства като изобилие от вътрешно пространство и добър комфорт на возене. Моделът впечатлява със своя цялостен баланс от качества, но динамиката не е сред най-силните му страни.

Текст: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus