Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan Qashqai: Нова ниша

26.03.2007 13:03 9
9
2571813666
Туит

Nissan Qashqai безспорно е най-предизвикателното ново име на автомобилния небосклон. По-интересното в случая е, че нетрадиционно е не само наименованието на този автомобил, а и самата му обща концепция, която има амбициите да представлява своеобразна кръстоска от SUV и компактен ван.

Със своята висока каросерия и отличния обзор от мястото на водача, Nissan Qashqai (името на модела се чете Кашкай) наподобява на всъдеход, без да е такъв в действителност.

Мерките на каросерията му са сходни с тези на повечето компактни ванове, но формите са далеч по-елегантни, отколкото при споменатия тип автомобили. Цената на автомобила го причислява по-скоро към горния сегмент в компактния клас.

Интериорът не отговаря напълно на очакванията

Който все пак иска да има повече общо с високопроходимите модели, може да поръча своя Qashqai и със система за задвижване на четирите колела. И все пак замисълът на автомобила създава очаквания, които не се оправдават напълно при качване в купето -  отпред мястото е достатъчно само за пасажери с ръст около средния. Това дава логичната на пръв поглед идея, по-едрите пътници да заемат място отзад, но там в следствие на спускащата се линия на покрива, има още по-малко място за главите, а краката им лесно опират в гърбовете на предните седалки. С казаното дотук, нямаме за цел да наречем интериорът на Qashqai тесен, но просторът в този автомобил отстъпва както на компактните ванове, така и на SUV-автомобилите. Явно по този показател новото попълнение в гамата на Nissan си остава по-скоро обикновен компактен модел, независимо от претенциите си за принадлежност към нова автомобилна категория.

Същото може да се каже и по отношение на товарния обем, който варира между 410 и  1513 литра – добри, но не и чак дотам впечатляващи стойности, още повече с оглед на наличието на висок ръб на товарене и неравен под на багажника при сгъната задна седалка. Като изключим изброените слабости, кокпитът на Qashqai показва комбинация от отлична ергономия, функционална подредба и солидно качество на изработката.

Комфорт вместо спортни амбиции

Разполагащият със 141 к. с. двигател събира положителни точки най-вече с дискретния си и приятен звук и почти пълната липса на вибрации. Иначе задвижването на Nissan е доста далеч от по-силно изразени спортни амбиции, което е и напълно обяснимо – дори двигателят на Qashqai да имаше откровена спортна натура, подобни показатели няма как да направят чудеса с автомобил, чието собствено тегло е около 1500 килограма.  

Окачването на Qashqai се справя забележително добре с абсорбирането на неравности от всякакъв тип, без при това сравнително меката настройка да резултира в твърде силно странично накланяне на каросерията. Поведението в завой е сигурно, но не и динамично, но за сметка на това спирачната система на компактния модел отчита характеристики почти като на спортен автомобил.

Текст: Кристиан Щайгер, Божан Бошнаков
Снимки: Ахим Хартман 

Оценка

Nissan Qashqai 4WD

Nissan Qashqai 4WD

Qashqai претендира да бъде комбинация от ван и SUV, но не успява да покрие очакванията по някои показатели като например обема на вътрешното и багажното пространство. Все пак автомобилът е добър избор за дълги пътувания, а отличният от мястото на водача е неоценимо качество в натоварения градски трафик.


Технически данни

Nissan Qashqai 4WD
Работен обем ---
Мощност 104 кВт (141 к. с.)
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
10,0 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
36 м
Максимална скорост 190 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
10,9 л/100 км
Базова цена ---
Коментари

баровеца
аз имам qashqai и досега съм нямали големи проблеми . колата ми е на 115000 километра и нямам забележки

mirata
Не е толкова зле колата! Нали се сещате, че сега пишат само недоволните, които са имали някакъв проблем по автомобила.

Nissan Patrol is the best
Нямам QASHQAI ама така като гледам май наистина е мн зле!!!по добре да сабереш повече пари и да си вземеш NAVARA или RAV4 i Suzuki Grandvitara :p :p

DBS
Защо не пишете на кирилица.Стига с тези 4 и 6,все едно си нямаме азбука.Колкото до колата никога не бих си дал парите за такова "нещо".

shekito
as karam tozi avtomobil ve4e 6-meseca i za sega niamam zabelejki. razbiram za povredite no viarvam 4e te ssa edini4ni,a kolkoto do oka4vaneto viarvam 4e nikoi ne see saobrazil s patnata nastilka v BG :) za jalost!!! moiat avtomobil e vnos ot Japan i e s desen volan karam go v Kipros i sam dovolen ina4e zabelejkite poso4eni po-gore sa viarni do niakade

Никола Нинов
Притежаван QASHQAI от година и половина.До сега съм навъртял 27000км.За градско движение колата е идеална.Маневрена,висока и :гъвкава: с автоматичната скоростна кутия CVT Разход в СОФИЯ 10.6/100км.На извънградско определено не става.Много е мудна и над 80км\\ч трудно ускорява.Вози определено твърдо.Купето вече се разтропа цялото.Интериора започна да се лющи.Сервизът е отвъртителен.НЕ ПРАВЕТЕ МОЙТА ГРЕШКА!!!! По добтият вариант според мен е RAV4.suzuki grandvitara и тн. :(

batko
ot dva meseca,qashqaja sedi v serviza za da se remontira shtorata na staklenija pokriv!!ee..oshte ne napraven a ot serviza taka i ne znajat koga shte stane!!pitam!!!v koja bjala darjava shte si ostavjat klienta tolkova dalgo vreme bez avtomobil?!v belite darjavi davat oborotni avtomobili a tuka?!!da ostavim tova 4e sam besen,ama i dosta rabota mi se zagubi!! :(

batko
avtomobilat e napraven sas mnogo evtini materiali i ne si zaslujava cenata!!razpadna se shibidaha za panoramnoto staklo!!kolata zapo4na da skarca kato mockvi4 a e samo na 7000km.!!komputara ne moje moje da priema kartata za navigacija,a objasnenieto na dilarite v bg. e 4e bila samo za zapada!!hubavo de,za6to ne prodavat i za bg.sled kato ima softuer za tova?kojata e absloluten bokluk i ne znam ot kakvo e napravena!!ozvu4itelnata sistema sa6to ne e na nivo!!a puk ako vlizate s po goljama skorost v zavoi..vnimavaite!!!dori i na magistrala!!vpro4em zajaljavam 4e ne si kupih druga kola..makar malko po skapa!! :(

plamen shopov
avtomobila ima lo6a vidimost pri zavoi!!pre4i konzolata na vratite!!otzad stakloto e prekaleno malko i njama dobra vidimost,osobeno ako otzad se vozjat hora!nastroikata pri zavoi naistina e meka..no ne e 4ak tolkova zle!!ina4e avtomobila e dobar..nabira bezproblebno i vozijata e strahotna!!pri 120-130 km. ne se use6ta izob6to !!mislja 4e avtomobila ne e 4ak tolkova zle!!daje naprotiv!! :)

comments powered by Disqus